کميت اسدي: حديث حريت
۱۳۹۸-۰۴-۰۵

کميت اسدي: حديث حريت/ تأليف محمد صحتي سردرودي.- تهران: سازمان تبليغات اسلامي، مرکز چاپ و نشر، ‎۱۳۷۳.

سخن از (( شاعران قبیله نور )) است، شاعرانی که در مسیر تاریخ پر فراز و نشیب تشیع چون رودهای عظیم خروشیدند و جاری شدند . شاعرانی که همپای کوههای پرصلابت و استوار، بر سر عشق و ایمان خویش ایستادند و گوهر شعر و هنر را در گرو باورهای پاک الهی و انسانی نهادند که یکی از این شاعرات کمیت اسدی از شاعران عرب زبان شیعه و مدیحه سرای اهل بیت علیه‌السلام است .
شاعر شهید ما، شیر مرد بیشه شعر و شجاعت و قهرمان میدان بیان و بلاغت، از تبار پاک شیرمردان شهید و وظیفه شناس می باشد یعنی از قبیله بنی اسد، قبیله معروفی که قبل از کمیت هم دارای افتخارات بزرگی بوده اند. او شاعر جوانی بیش نبود که فرزدق، بزرگ شاعر آن روز عرب، پس از شنیدن اولین سروده اش، او را از تمام شاعران گذشته و معاصر، شاعرتر می خواند و با صراحت می گوید : به‌خدا که تو از همه پیشینیان و معاصران، شاعرتری
از جمله امتیازاتی که کمیت داشت به گونه ای که در میان شاعران هیچ شاعری را چنین توفیقی دست نیافته، این بود که ده فضیلت بزرگ و خصلت پسندیده را در خود جمع کرده بود 1. او حافظ قرآن کریم بود 2. فقیه بود 3. در خطابه و سخنرانی دستی توانا و بیانی شیوا داشت 4. در علم انساب خبره و متخصص بود
5. نویسنده ای بود که خطی زیبا داشت 6. در علم کلام مهارتی تام داشت
7. تیراندازی بود که تیرش به خطا نمی رفت .8. چابک سواری بود که در اسب سواری ماهر و معروف بود 9. دلی محکم و نترس و شجاعتی در خور داشت 10. مردی کریم و باسخاوت بود و دیندار بیداری بود که دین را از اهل بیت نبوت و طهارت آموخته بود .
مطالبی که بیان شد را محمد صحتی سردرودی در کتاب کمیت اسدی، حدیث حریت در 233 ص در انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی چاپ و منتشر کرده است.

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.