کتابشناسی قاسم انوار در کتابخانه آستان قدس رضوی (ع)
۱۳۹۸-۰۴-۱۵
باتوجه به اهمیتی که کتابخانه آستان قدس رضوی(ع) برای محققان و دانشگاهیان دارد، نگارندگان این مقاله تلاش کردند تا فهرستی از منابع و آثاری را که درباره شاه قاسم انوار در کتابخانه آستان قدس رضوی موجود است، شناسایی و به پژوهشگران معرفی نمایند.

خلاصه مقالات همایش بین المللی شاه قاسم انوار؛ به کوشش: رضا غوریانی
تربت جام، 29-28 مرداد 1394
نگارندگان:
چکیده : سیدعلی کرامتی‌مقدم، حسن زحمتکش، نسرین کمالی پور
سید معین الدین علی تبریزی معروف به شاه قاسم انوار از شاعران برجسته دوره تیموری و ازعارفان مشهور قرن نهم به شمار می رود. در زمانی اندک موفق به طی مدارج عالیه سلوک و مقامات طریقت در حلقه مریدان صفوی شد و پس از خرقه ستاندن از دست پیر و مرشد خود اجازه ارشاد یافت. اگرچه این شاعر این بزرگ بر بسیاری از معاصران خود تاثیر گذاشته و اغلب تذکره نویسان معاصر از او به نیکی یاد کرده اند اما تا دهه های اخیر آن گونه که در خور و شایسته اوست، تحقیق مفصل و جامعی انجام نشده است. غفلت کردن از پژوهش درباره شاعران و نویسندگان و واکاری آثار و اندیشه های آنان سبب میشود به مرور زمان گرد و غبار فراموشی برچهره آنان و آثارشان بنشیند و از این رهگذر آسیب های جبران ناپذیری برپیکره ادبیات وارد شود. سوال اصلی این پژوهش آن است که چگونه می توان با آثار پژوهشی تالیف شده درباره شاه قاسم انوار آشنا شد تا هم محققان بتوانند از یافته های آنان استفاده کنند و هم از موازی کاری درباره او جلوگیری شود.
باتوجه به اهمیتی که کتابخانه آستان قدس رضوی(ع) برای محققان و دانشگاهیان دارد، نگارندگان این مقاله تلاش کردند تا فهرستی از منابع و آثاری را که درباره شاه قاسم انوار در کتابخانه آستان قدس رضوی موجود است، شناسایی و به پژوهشگران معرفی نمایند. محققان و مراجعه کنندگان به کتابخانه آستان قدس رضوی با استفاده از این کتابشناسی می توانند در سریع تری زمان  و بدون هدر دادن وقت درباره شاه قاسم انوار، اندیشه ها و سبک شعری او به منابع مورد نیاز خود دست یابند و پژوهش های کاملی داشته باشند.
دراین مقاله بر یکصد و سی و هشت کتاب شناسی و به همراه صفحه مورد نظر آن معرفی شده است.
کلمات کلیدی:
قاسم انوار، کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابشناسی  

 

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.