زاويه ديد قصه‌ها و رمانس‌ها
۱۳۹۸-۰۵-۰۷
در این نوشتار، کتاب اول زاویه دید در قصه‌ها و کتاب دوم زاویه دید در رمانس‌هاست. نویسندگان در ابتدای این کتاب به تعریف قصه از منظر مختلف پرداخته و سپس ضمن اشاره به ویژگی‌های معنایی و ساختاری در قصه‌ها، به تعریف زاویه دید و بررسی آن در قصه‌ها پرداخته‌اند.

زاويه ديد قصه‌ها و رمانس‌ها/ جمال ميرصادقي؛ به اهتمام انسيه ملکان.- تهران: صداي معاصر، ‎۱۳۹۸.
1398ز941م3/808
یادداشت آغازین کتاب به عنوان پیشگفتار آمده است. در این نوشتار، کتاب اول زاویه دید در قصه‌ها و کتاب دوم زاویه دید در رمانس‌هاست.  نویسندگان در ابتدای این کتاب به تعریف قصه از منظر مختلف پرداخته و سپس ضمن اشاره به ویژگی‌های معنایی و ساختاری در قصه‌ها، به تعریف زاویه دید و بررسی آن در قصه‌ها پرداخته‌اند. کتاب در ادامه به بررسی زاویه دید در انواع قصه‌های کلاسیک از جمله قصه‌های اسطوره‌ای، افسانه‌های تمثیلی، قصه‌های رمزی، افسانه پریان، قصه‌های نیرنگ‌بازها(محتاله‌ها)، قصه‌های خرافی و وهمی و قصه‌های اخلاقی و جادوگری پرداخته است.
ویژگی مهم این کتاب بیشتر کیفیت عام آن است و برای هر خواننده می‌تواند جالب توجه و خواندنی باشد. این کتاب هدیه‌ای است از گنجینه‌ی غنی و گرانقدر آثار خلاقه قصه‌ها در ادبیات تخیلی قدیم فارسی آثاری متنوع و رنگ به رنگ که قرن‌ها خواندنش مردم قصه دوست ما را سرگرم کرده است. اصلا فلسفه‌ی وجودی و ماندگاری قصه‌ها و رمانس‌هایی چون سمک عیار، اسکندرنامه، هزار و یک شب... همین داستان دوستی عامه‌ی مردم ماست.
هر داستان زاویه دید خود را می‌طلبد. شناخت بیشتر انواع زاویه دید به نویسنده امکان می‌دهد که از خلاقیت خود بیشتر بهره بگیرد و به نیازهای خواننده بهتر پاسخگو باشد و داستان را نیز بیشتر باورپذیر کند.
 

 

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.