آثار و انديشه‎هاي "نظامي گنجه‌اي و خاقاني شرواني
۱۳۹۹-۰۴-۱۹
نوشته‌ی پیش رو پژوهشی است درباره‎ی تعدادی از کتابهایی که پژوهندگان زبان و ادب فارسی درباره‎ی آثار دو شاعر برجسته‎ی ما یعنی نظامی و خاقانی نوشته‎اند.

معرفي کتابهايي چند درباره آثار و انديشه هاي "نظامي گنجه‌اي و خاقاني شرواني"/ آريا زارع.- زير نظر استاد اردلان جوان.- [کارشناسي ارشد] (دانشگاه آزاد اسلامي) .
نوشته‌ی پیش رو پژوهشی است درباره‎ی تعدادی از کتابهایی که پژوهندگان زبان و ادب فارسی درباره‎ی آثار  دو شاعر برجسته‎ی ما یعنی نظامی و خاقانی نوشته‎اند. کتابهایی که در این پژوهش معرفی شده است، به جهت نوع کار چندگونه است. دسته‎ای از آنها تصحیح، برخی گزیده و توضیح و بعضی دیگر توضیح و تفسیر و نقد. البته بسیاری از نویسندگان این کتابها، در توضیحات و تفاسیر و شرحهای خود از نقد و زیباشناسی آثار و اشعار این دو بزرگ غافل نگشته‎اند.
این پژوهش دارای دو بخش می‎باشد. بخش اول: خلاصه‎ای از شرح حال نظامی، معرفی اجمالی آثار او و معرفی تعدادی از کتابهایی که درباره‎ی منظومه‎ها و سبک کلام شاعر، نوشته شده است.
در بخش دوم نیز به معرفی آثار، شرح حال و آنگاه معرفی تعدادی از کتابهایی که درباره‎ی شعر و اندیشه و کلام خاقانی، نوشته شده است، اختصاص یافته است. کتابها بر اساس توالی منظومه‎ها، نوع کار و آغاز نام خانوادگی مولف، نویسنده و یا مصحح معرفی می‌شوند.  

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.