لوازم نویسندگی
۱۴۰۱-۰۴-۰۸
« ساختار و مبانی ادبیات داستانی » ماحصل تدریس چندین ساله در رشته های « ادبیات داستانی» « فن فارسی نویسی » « عناصر اساسی داستان » « فیلمنامه نویسی » و درس هایی در زمینه نقد و تحلیل هنر و ادبیات است.

لوازم نویسندگی
نادر ابراهیمی /  نشر روزبهان
« ساختار و مبانی ادبیات داستانی » ماحصل تدریس چندین ساله در رشته های « ادبیات داستانی» « فن فارسی نویسی » ، « عناصر اساسی داستان » « فیلمنامه نویسی » و درس هایی در زمینه نقد و تحلیل هنر و ادبیات است.
هدف کلی از نگارش این کتاب آشنا شدن دوستداران نویسندگی و نویسندگان جوان است با یک مجموعه اصول و قواعد مقدماتی در داستان نویسی شناخت عناصر اساسی داستان و در اختیار داشتن روش ها و نمونه هایی برای محک زدن آثار خود و دیگران بنابراین این اثر در اساس مشتاقان هنر داستان نویسی و راهیان تازه کار این شیوه ی بیان و انواع گوناگون این شیوه همچون نمایشنامه فیلنامه حکایت داستان بلند و قصه .... را احتمالا به کار می آید نه استادان نامدار و صاحب سبک داستان نویسی را. اگر کسی می خواهد نویسنده شود لازم است که این کتاب را مطالعه کند چرا که نویسندگی بیشتر از اینکه استعداد باشد یک مهارت است که باید آن را آموخت و تقویتش کرد همچنین برای نویسنده شدن نیاز به ابزار هایی نیز هست. در این کتاب ابراهیمی از استعداد شروع کرده و سپس به بیان دیگر ویژگی هایی که یک نویسنده خوب باید داشته باشد مثل اراده، جهان بینی، زبان شناسی، عشق و... که هر کدام را در یک فصل مجزا به خوبی توضیح داده، پرداخته است. ابراهیمی نه تنها صرفا به بیان این ویژگی ها نپرداخته بلکه راه های رسیدن و تقویت آن ها را نیز به خوبی شرح داده است برای مثال در کتاب گفته شده که نویسنده باید با جامعه و طبیعت پیرامونش در ارتباط باشد تا بتواند به تفکرات مورد نیاز برای نوشتن دست پیدا کند. این کتاب به شکوفا شدن استعداد های نویسنده و بدست آوردن انگیزه و اهداف کمک می کند. یکی از نکاتی که نادر ابراهیمی در مورد نویسندگی به آن اشاره کرده و لازم به ذکر می باشد این است که این مهارت اکتسابی است و نویسنده باید اصول اخلاقی را نیز رعایت کند.

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.