مرگ و جاودانگی از دیدگاه مولوی
۱۴۰۱-۰۴-۲۸
کتاب مرگ و جاودانگی از دیدگاه مولوی نوشته کاظم بازافکن است. این کتاب نگاهی است به اساسی‌ترین بحث‌های مربوط به نفس، مرگ، جاودانگی و دیگر موضوع‌های مرتبط با آن و درصدد پاسخگویی به این پرسش است که آیا برای انسان ورای مرگ، بقا یا امکان آن وجود دارد یا خیر؟

معرفی کتاب مرگ و جاودانگی از دیدگاه مولوی

کتاب مرگ و جاودانگی از دیدگاه مولوی نوشته کاظم بازافکن است. این کتاب نگاهی است به اساسی‌ترین بحث‌های مربوط به نفس، مرگ، جاودانگی و دیگر موضوع‌های مرتبط با آن و درصدد پاسخگویی به این پرسش است که آیا برای انسان ورای مرگ، بقا یا امکان آن وجود دارد یا خیر؟ و این موضوع را در آثار مولانا بررسی می‌کند.

درباره کتاب مرگ و جاودانگی از دیدگاه مولوی

ابدیت پیشینه‌ای به بلندای تاریخ دارد. موضوع آشنایی آدمی با پدیدە مرگ همواره انیس و همزاد فکر بشر بوده و در همه حال افکار و ذهن اندیشمندان و پیروان مکتب‌ها و دین‌های مختلف را به خود مشغول کرده است. و تلاش بی‌پایان برای شناخت حقیقت مرگ و زندگی داشته است. نتیجۀ این توجه سبب پیدایش دیدگاه‌های متفاوت و گاه متضادی بوده است. دانش و بهرۀ علمی، نگرش‌های اجتماعی، ارزش‌های اخلاقی، احساس‌ها، عواطف، باورها و اعتقادات درباره مرگ از جمله عوامل تفاوت آرا در این زمینه‌اند. رایج‌ترین عقیده در این باره، باور مذهبی است که بر اساس آن انسان از جهان فانی به سرای باقی می‌شتابد و برای خود نوعی جاودانگی می‌آفریند.

یکی از مبانی اعتقادهای اسلامی بازگشت به سوی خدا یا همان اصل معاد است. بر این اساس، انسان دوباره در بعد دیگری به حیات خود ادامه می‌دهد. حیات انسان با مرگ پایان نمی‌پذیرد و ااین بازگشت به شکل خاصی است و نمی‌توان آن را روحانی محض یا جسمانی محض دانست. مبنای این اعتقاد، ایمان به غیب است و باور بدان منوط به شناخت کامل خدا و آ گاهی از ویژگی‌ها و صفات او است. اگر نسبت به خدا شناختی نباشد، باور نسبت به هیچ یک از امور غیبی حاصل نخواهد شد. کتاب مرگ و جاودانگی از دیدگاه مولوی سعی دارد با نگاهی دقیق و بررسی اشعار این متفکر بزرگ به نگاه او به مرگ بپردازد.

سازندگان:
منابع:
مرگ و جاودانگی از دیدگاه مولوی
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.