نشست خوانش متون کهن ، کلیات اشعار آئینی جلالی
۱۴۰۱-۱۱-۰۹
این برنامه در تاریخ 10 بهمن 1401 ساعت 9 صبح در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی با حضور نویسنده جناب آقای حفیظ الله جلالی چالشتری و سرکار خانم مریم عرفانیان، کارشناس برنامه برگزاری می گردد. 

دعوت به نشست خوانش متون کهن ، کلیات اشعار آئینی جلالی - این برنامه در تاریخ 10 بهمن 1401 ساعت 9 صبح در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی با حضور نویسنده جناب آقای حفیظ الله جلالی چالشتری و سرکار خانم مریم عرفانیان، کارشناس برنامه برگزاری می گردد. 

حفیظ الله جلالی چالشتری در سال 1326هجری شمسی در چالشتر به دنیا آمده و در رشته معماری و بنائی در هنرستان های فنی و حرفه ای شهرکرد راهنمای دانشجویان می باشد. تحصیلات او تنها تا کلاس پنجم ابتدائی است اما خداوند به او قریحه ای عطا کرده که در کوتاهترین زمان ممکن می تواند صدها بیت شعر بسراید. ایشان آثاری درخور  توجه را در عرصه ی شعر و ادبیات فارسی منتشر کرده اند.آثاری چون:حماسه های انقلاب، سروده های سحر، طلیعه داران نور، صفیر عشق، سالکان حق، و سرود پروانه ها و کلیات اشعار آئینی جلالی ( از پیدایش خلقت، زندگی پیامبران و چهارده معصوم علیه السلام به طور خلاصه ) 
ایشان در هنر معماری و بنائی نیز  مهارت دارند و حتی در هنرستان های فنی، راهنمای دانشجویان می باشند. ایشان علاقه ی خاصی به شعر"حماسی"دارند و به همین سبب، چند هزار بیت به سبک شاهنامه ی فردوسی  در باب جنگ ایران و عراق سروده اند. 
با همان لهجه شیرینش می گوید:  قبل ازاینکه درآموزش وپرورش کار خود را آغاز کنم نیز شعرهایی به سبک فردوسی می سرودم اما راستش خودم سبک ام را باور نمی کردم. چون شنیده بودم شاعری کارسختی است و هرکسی نمی تواند شاعر باشد.
یک سال از جنگ تحمیلی گذشته بود. امام خمینی (ره) از شاعران و نویسندگان و هنرمندان خواستند تا از فداکاری های مردان جنگ هریک به سهم خود قدردانی نمایند و مـراحل مختلف پیـروزى ایــــــن حماسه آفرینان را با گفتار و نوشتار و کردار خود در معرض نمایـش بگذارنـد. 
خیلی دوست داشتم تا به فرمان امام(ره) عمل کنم اما این توانایی را درخود نمی دیدم. تا اینکه یک روز حس کردم غریزه ی شعر در من گل کرده است. و بیت اول را چنین آغاز کردم :
کرد چون صدام کافرعزم جنگ
سوی ایران حمله ورشد بی درنگ ...

و همین را ادامه دادم تا اینکه حدودا 20 بیت شد. و چنین شد که ناگهان شاعر شدم!

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.