کتاب نامه‌ای به خدا
۱۴۰۲-۰۳-۲۳
« نامه ای به خدا » مجموعه ای از داستان های کوتاه از نویسندگان بزرگ جهان است که مترجمان ضمن مقدمه ای درباره ویژگی داستان های کوتاه، شرح حال مختصری نیز از هر نویسنده در آغاز هر داستان آورده اند.

کتاب نامه‌ای به خدا
گلچینی از داستانهای کوتاه ادبیات جهان
•    نویسنده : کوروش منصوری
•    مترجم : کوروش منصوری ، مژگان منصوری
« نامه ای به خدا » مجموعه ای از داستان های کوتاه از نویسندگان بزرگ جهان است که مترجمان ضمن مقدمه ای درباره ویژگی داستان های کوتاه، شرح حال مختصری نیز از هر نویسنده در آغاز هر داستان آورده اند. در این کتاب با این نویسندگان و آثار آنها آشنا می شوید:
جی . د . سلینجر، نادین گوردیمر، اسکاروایلد، رابیند رانات تاگور، آنتون چخوف، گی دو موپاسان، پرل س، باک، ارنست همینگوی، سامرست موآم، گرگوریولوپز فوئنتز، ساکی اچ، مونرو، فلانری اوکانر، ابراهیم عبدالقادر، هرناندو تلز، ریچارد کانل، احمد هاشمی، ایزاک دینسن، مک نایت مالمار، جان گالزورتی و شرلی جکسون.
ادگار آلن پو که اغلب به عنوان پایه گذار داستان کوتاه به عنوان ژانری ویژه محسوب می شود عقیده دارد: « داستان کوتاه نوشته ای منثور است که در یک نشست نیم تا دو ساعته خوانده شود و محدود به یک تأثیر واحد و یگانه مشخص شود و تمام جزئیاتش مربوط به آن اثر واحد باشد.» نظریه آلن پو در مورد اکثر داستان های کوتاه صادق است و به توانایی ایجاز در نویسنده که این نوع فرم ایجاب می کند، دارد. آلن پو پایه‌های اصول نوشتن داستان کوتاه را بنا کرد و بعد از او بود که نوشتن و خواندن داستان کوتاه به شکل امروزی رواج پیدا کرد. او در نوشتن ژانر معمایی، کارآگاهی و ترسناک تبحر خاصی داشت. نکته جالب توجه این است که این ژانر را که نیاز به بیان جزئیات در طرح، فضاسازی و ساخت شخصیت‌ها دارد، در قالب داستان کوتاه و با کمترین تعداد کلمات ارائه می‌داد. شاید از همین رو است که این نویسنده بزرگ امریکایی برای بسیاری از ژانرنویس‌ها محل رجوع و منبع الهام قرار گرفت و بی‌آنکه خود بداند چیزی را بنا کرد که منجر به تغیرات اساسی هم در نوشتن داستان‌های کوتاه کارآگاهی جنایی و هم در خواندن این سبک آثار شد. به افتخار این نویسنده بزرگ هر سال به بهترین آثار منتشرشده در ژانر معمایی و در قالب رمان و فیلمنامه و نمایشنامه، جایزه ادبی ادگار اهدا می‌شود.
 نویسنده داستان کوتاه تعداد محدودی شخصیت را معرفی می کند، فضای کافی برای برای شخصیت پردازی مطول ندارد و قادر به بسط و توسعه ویژگی ها و جزئیات یک طبقه اجتماعی آن طور که نویسنده رمان انجام می دهد، نیست. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.