کتاب راهنمای داستان نویسی اثر جمال میرصادقی
۱۴۰۲-۰۴-۲۰
این کتاب اثری است به قلم استاد "جمال میرصادقی" که در آن به علاقمندان به نویسندگی کمک می‌کند مسیر صحیح‌تری را برای نوشتن برگزینند.

معرفی کتاب راهنمای داستان نویسی اثر جمال میرصادقی
"راهنمای داستان نویسی" اثری است به قلم استاد "جمال میرصادقی" که در آن به علاقمندان به نویسندگی کمک می‌کند مسیر صحیح‌تری را برای نوشتن برگزینند. وقتی طرحی به ذهن یک نفر خطور می‌کند، اولین جرقه‌های نوشتن در ذهن او زده می‌شود. نوشتن امری مبتنی بر تفکر است زیرا شامل انتخاب و چینش کلمات است و کلمات تنها وسیله‌ای هستند که می توان از طریق آن افکار را بیان کرد. هر رمان با یک روایت موضوعی آغاز می‎شود. در واقع طرح اولین مرحله از روند نوشتن داستان است. هر کسی برای نوشتن یک کتاب استراتژی دارد، اما برای آفرینش یک داستان، باید جنبه‌های اساسی آن را درک کرد. بدون این اطلاعات، طرح فقط یک ماده خام است و حتی اگر روی کاغذ نوشته شود، بی‌ارزش است. در نتیجه هیچ داستانی با ارائه ایده به وجود نمی‎آید. طرح مانند دانه‌ای است که کاشته می‎شود و داستان از آن جوانه می‌زند. بدون آن، هیچ مدرکی از داستان وجود ندارد.
استفاده نویسنده از اجزای داستان با توجه به ذوق و درک خود و همچنین توانایی در ارائه آن است که به این طرح هویت می‌بخشد و آن را از سایر طرح‌ها جدا می‌کند. "راهنمای داستان نویسی" نوشته‌ی "جمال میرصادقی"، اثری است که بر ساختار، معنا و همچنین ژانرهای متعدد رمان تمرکز دارد.
وقتی استراتژی نوشتن در ذهن دارید، باید با قطعات داستان آشنا باشید و هدف آنها را در طرح درک کنید. بسیاری از افراد تمایل به نویسنده شدن دارند و در فانتزی نویسندگی می‎افتند و انعکاس موفقیت‌آمیز کار، آنها را به وجد می‌آورد، اما با موضوع بسیار سطحی برخورد می‌کنند و در نتیجه در کارهای بعدی شکست می‌خورند. کتاب "راهنمای داستان نویسی" از "جمال میرصادقی"، با این هدف تالیف شده که نویسندگان تازه‌کار را در شروع یاری بخشد و در تداوم این مسیر همراهی کند.
کتاب راهنمای رمان نویسی، به خصوصیت های ساختاری و معنایی و انواع متنوع رمان ها پرداخته است و این پرداخت بیشتر از نظر عملی است تا تئوریک و نظری. 
در این کتاب سعی شده بیشتر راهکارهای نگارش رمان به صورت عملی ارائه شود و تنگناها و راه های بیرون رفت از دشواری ها و انحراف ها و جلب خواننده ها مورد بحث و بررسی بیشتری قرار بگیرد و به نویسنده هایی که می خواهند در این راه گام بردارند، نکته ها و توصیه های ضروری داده شود. در ضمن، برای این که کتاب بیشتر جنبه علمی و کاربردی پیدا کند، نمونه هایی برای هر بخش آورده شده است.   

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.