کتاب بوسیدن آفتاب
۱۴۰۲-۰۶-۱۹
در مجموعه کتاب بوسیدن آفتاب سعی شد نوآوری در بررسی بنمایه های ادبیات پایداری در دوره دفاع مقدس و تأثیرهمزمانی در آفرینش آنها باشد. همچنین نگاهی شود بر تأثیر همزمانی – پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی – بر انتخاب قالب رباعی توسط شاعران به عنوان رسانه ای متناسب برای بیان احساسات و بازتاب اندیشه های ایشان

معرفی کتاب بوسیدن آفتاب اثر عباس محمدی .
بنمایه در رباعی با شرحی گزیده از سیر رباعی، همراه با شرحی بر ادبیات پایداری
در مجموعه کتاب بوسیدن آفتاب سعی شد نوآوری در بررسی بنمایه های ادبیات پایداری در دوره دفاع مقدس و تأثیرهمزمانی در آفرینش آنها باشد. همچنین نگاهی شود بر تأثیر همزمانی – پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی – بر انتخاب قالب رباعی توسط شاعران به عنوان رسانه ای متناسب برای بیان احساسات و بازتاب اندیشه های ایشان. 
لذا از آنجا که ادبیات پایداری به عنوان بخش مهمی از ادبیات امروز ایران به شمار می آید و یکی از شاعران سرآمد آن سیدحسن حسینی – با احیای قالب رباعی – است، با توجه به فراگیری و کانون توجه بودن رباعی در دوره 8 ساله جنگ تحمیلی؛ در این مجموعه به تحلیل محتوای کیفی رباعیات زنده یاد سیدحسن حسینی پرچمدار رباعی سرایان آن دوره در کنار یار و همراه دیرینش قیصر امین پور پرداخته خواهد شد و در این نگاه دسته بندی؛ محوربندی و تحلیل بنمایه های موجود در رباعیات مجموعه های « همصدا با حلق اسماعیل» از حسینی و « در کوچه آفتاب» از امین پور براساس مضمون، فرصت ها و چالش هایی که برای ادبیات پایداری رقم زده شکل می گیرد و با نگاه به اینکه بنمایه های ادبیات پایداری در رباعیات دفاع مقدس کدامند و آیا با اتکا به پیشینه ادبی شاعر به کارگرفته شده اند یا حاصل نوگرایی شاعرند، بررسی خواهند شد.  
مجموعه حاضر تلاشی است برای معرفی هنر ارزشمند شاعران انقلاب در آفرینش آثار ارجمند و القای امید به آینده در جامعه جنگ زده پس از انقلاب. همچنین این مجموعه بر آن است تا تعریف و تصویری روشن از ادبیات پایداری به مخاطبان دست دهد در کنار تعریف و بیان روشنی از کاربرد بنمایه در آثار ادبی و تفاوت آن با نماد، درونمایه و ... .

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.