خوانش و معرفی کتاب « دیوان جلالی» مجموعه پنج کتاب نوشته حفیظ الله جلالی چالشتری
۱۴۰۲-۰۸-۱۴
در این نشست که تعدادی از علاقمندان شعر و ادب نیز حضور داشتند، آخرین کتاب آقای جلالی با عنوان « دیوان جلالی» معرفی شد و تعدادی از اشعار نیز توسط حضار خوانش شد. 

خوانش و معرفی کتاب « دیوان جلالی» مجموعه پنج کتاب نوشته حفیظ الله جلالی چالشتری
کتابخانه تخصصی ادبیات در تاریخ پنجشنبه 11/8/1402 میزبان شاعر آئینی کشورمان جناب آقای حفیظ الله جلالی چالشتری بود. در این نشست که تعدادی از علاقمندان شعر و ادب نیز حضور داشتند، آخرین کتاب آقای جلالی با عنوان « دیوان جلالی» معرفی شد و تعدادی از اشعار نیز توسط حضار خوانش شد. 
استاد ارجمند جناب آقای جلالی از نوادگان جلال الدین شیرازی و از اهالی شهرستان استهبان و ساکن شیراز هستند. ایشان از شاعران پرکار و خوش ذوق شیرازی است که در حوزه های مختلف شعری، دستی توانا و ذوقی سرشار دارند.  آقای جلالی هنرمند و شاعری است که با وجود نداشتن مدرک و تحصیلات دانشگاهی، از سواد ادبیاتی بالایی برخوردار هستند و دارای طبعی سرشار در سرودن اشعار کلاسیک می باشند. از ایشان تاکنون 13 کتاب چاپ شده است که در زیر به اختصار به آن ها اشاره می گردد:
1-    حماسه های انقلاب اولین دفترشعر استاد است که به موضوع انقلاب و شهیدان پرداخته اند.
2-    « سروده های سحر» مجموعه ای است که بیشتر شامل دوبیتی های استاد جلالی چالشتری است.
3-    « طلیعه داران نور » شامل اشعار عاشورایی است.
4-    « صفیر عشق » شامل غزلیات، دوبیتی ها و قصیده هاست.
5-    « سالکان راه حق » به موضوع تولد چهارده معصوم (ع) مصائب پج تن آل عبا و شعرهای عاشورایی پرداخته و به نظمی زیبا سروده شده است.
6-    « سرود پروانه ها » شامل غزلیات، دوبیتی ها و قصیده های بلند و کوتاه است.
7-    « هشتمین خورشید » که در آن به موضوع مسافرت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و شهادت ایشان می پردازند و این اثر ارزشمند را به سبک حماسی و به نظم می سرایند. 
8-    « سرود حماسه ها » تاریخ پنجاه سال زندگی ملت ایران از بعد از جنگ جهانی دوم تا اشغال عراق است که در بالای 10 هزاربیت سروده شده است.
9-    « صفیر و هم پیمان عشق» مجموعه ای است از رباعیات، دوبیتی ها، غزلیات و قصاید است.
10-    « مسافرات تاریخی آقااحمدبن موسی(ع) از مدینه تا شیراز و شهادت ایشان»
11-    « مسافرت تاریخی حضرت معصومه(ع) از مدینه به سمت عراق تا ایران »
12-    « یک گام تاهدف» از پیدایش خلقت، زندگانی پیامبران و چهارده معصوم(ع) به طور خلاصه که مجموعه ی « طلیعه داران نور »، « سالکان راه حق»، مسافرت اجباری امام رضا(ع)، شاهچراغ و حضرت معصومه(ع) می باشد.
13-    « عشق پنهان » که در دست چاپ است.
کتاب « دیوان جلالی »، سومین کلیات شاعر و تلفیق همراه با بازنگری از چهار اثر « سرود پروانه ها»، « صفیر و هم پیمان عشق» و « عشق پنهان» است. این مجموعه اشعاری با مضامین عارفانه، عاشقانه و عامیانه را دربرگرفته است. 

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.