ترانه‌های وطن و تبعید
۱۴۰۲-۱۱-۲۳
شعر کلماتی است که در زمان و مکان سفر می‌کند. اگر در معنی آن صداقت باشد، این سفر ابدی خواهد بود و سرچشمه‌ای خواهد شد که انسان از آن نور معرفت بنوشد. شاعر راستین آیینه‌ای است که کجی‌ها و کاستی‌ها را نشان می‌دهد و به سوی کمال و زیبایی دعوت می‌کند.

مجموعه دو جلدی شعر «ترانه‌های وطن و تبعید» با گردآوری، تدوین و ترجمه موسی بیدج در برگیرنده سروده‌هایی از نام‌آوران شعر فلسطین است که ترانه‌های خود را در وطن و در تبعید سروده‌اند. این شاعران تمام عمر خود را در بازسرایی آرمان خود و مردمشان سپری کردند.

در جلد دوم پنج دفتر شعر از «موسی حوامده»، «فدوی طوقان»، «احمد دخبور»، «محمدعلی شمس‌الدین» و «محمد القیسی» گنجانده شده است.

در ابتدای هر دفتر شعر، معرفی جامعی از شاعر و شرح گفت‌وگوی آن‌ها با منابع گوناگون آورده شده است. علاقمندان به ادبیات جهان، دوستداران شعر پایداری، اساتید و دانش‌پژوهانی که به کار نقد و بررسی و ادبیات تطبیقی اشتغال دارند، از مخاطبان اصلی کتاب خواهند بود.

این‌مجموعه در برگیرنده سروده‌هایی از نام‌آوران شعر فلسطین است که ترانه‌های خود را در وطن و در تبعید سروده‌اند. این شاعران تمام عمر خود را در بازسرایی آرمان خود و مردم‌شان سپری کردند

بریده‌ای از کتاب ترانه‌های وطن و تبعید

پشت جلد کتاب: شعر فلسطین شعر زخم است و گلوله؛ شعر دلدارانی که در غربت به هم می‌رسند، در فرودگاه‌ها و بندرها در قهوه‌خانه‌ها و زندان‌ها، در پیاده‌روهای غریب، شعر دلتنگی برای میهن، میهنی که سرنیزه‌ها پیکرش را مشبک کرده‌اند. در شعر فلسطین نام‌ها فراوان‌اند؛ اما درخشان‌ها اندک، به شماره انگشتان دو دست یا کمی بیشتر.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.