نگاهی به رمان نوجوان «تو خواب میکائیل هستی»؛
۱۴۰۳-۰۲-۰۵
کتاب «تو خواب میکائیل هستی» نوشته تیمور آقا محمدی به‌زودی توسط انتشارات سوره مهر (مهرک) منتشر و روانه بازار نشر می‌شود. این‌رمان نوجوان داستان زندگی پسری به‌نام میکائیل است که پانزده سال سن دارد و سخت‌ترین روز زندگی‌اش را تعریف می‌کند.

نوجوانی یکی از حساس‌ترین سال‌های زندگی هر انسانی به‌شمار می‌رود: به‌ویژه برای پانزده ساله‌ها. دانش‌آموزان در این سن در موقعیت انتخاب مسیر زندگی قرار می‌گیرند. میکائیل پسری است که به موضوع «انتخاب» می‌اندیشد و چون جدی است و همه‌چیزش را برای هدفی که دارد فدا می‌کند، گذشته و حال و آینده به کمک او فراخوانده می‌شوند، همان‌گونه که به مدد سردار همیشه فاتح ایرانی می‌آمدند.

این اثر دومین رمان نوجوان نویسنده است که پس از «رونی یک پیانو قورت داده» به چاپ می‌رسد. آقامحمدی در تلاش بوده با نزدیک‌شدن به جهان نوجوان امروز، قصه‌ای تازه از موقعیت‌های سخت چهار نوجوان را روایت کند؛ نوجوان‌هایی که در پی یافتن جایگاه واقعی خود در زندگی هستند و به‌جای شانه خالی‌کردن از بار مسئولیت‌ها و توقع حمایت کامل از بزرگ‌ترها می‌کوشند روی پای خود بایستند و به فکر حل مسائل بزرگ‌ترها هم باشند.

در رمان «تو خواب میکائیل هستی» همه‌چیز از یک گوی شیشه‌ای جادویی شروع می‌شود که زندگی قهرمان داستان را دگرگون می‌کند. این کتاب داستان عاشقان ادبیات و موسیقی است؛ آن‌هایی که در یک مسیر رو به رشد از مرحله سطحی گذر می‌کنند و طعم هنر اصیل را می‌چشند. میکائیل یک روز عجیب‌وغریب را تجربه می‌کند به‌شکلی که در پایان روز او دیگر آن میکائیل سابق نیست، پسری است مصمم، عاشق، بااعتماد به نفس و امیدوار.

این‌رمان با بهره گیری از عناصری که ذهن نوجوانان را به خود مشغول کرده است و با استفاده از اسامی هنرمندان ایرانی، خارجی از جمله نقاشان، موسیقیدانان و نویسندگان تلاش کرده مخاطب را با خود همراه کند. 

تو خواب میکائیل هستی» به دغدغه‌ها و چالش‌های نوجوان امروز می‌پردازد. نوجوانی که از از شیوه زندگی محتاطانه بزرگترهای خود ناراضی است و می‌خواهد به شکلی زندگی کند که در آینده حسرت گذشته را نخورد. او عاشق دختری به نام رها شده و می‌خواهد با کمک دوستش با او در کافه ملاقات کند و در این مسیر دچار چالش‌هایی می‌شود.

 

 

منابع:
www.ibna.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.