زنگ کتاب با محوریت تدبّر در زیارت اربعین
۱۳۹۷-۰۸-۱۹
استشمام هوای کربلا در مدارس مشهد، به همت کتابخانۀآستان‌قدس‌رضوی
به همّت کتابداران کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی، برنامۀ زنگ کتاب دومین هفتۀ آبان‌ماه 97، با محوریت تدبّر در زیارت اربعین، در برخی مدارس و مراکز متقاضی در مشهد نواخته شد و حال و هوای این مراکز را اربعینی کرد
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، کتابداران کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی، به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه و گرامی‌داشت ایام اربعین حسینی، زنگ کتاب هفتۀ دوم آبان ماه را در مدارس و مراکز متقاضی مشهد از جمله آموزشگاه متوسطه شرف واقع در فداييان اسلام، پيش‌دبستاني مهدميرزايي وابسته به گلستان علي عليه‌السلام، دبستان عصر ظهور واقع در پنجتن، مركز نگهداري دختران حضرت زينب(سلام‌الله عليها) و مركز موسسي وابسته به گلستان علي عليه‌السلام به صدا درآوردند.
معاون امور کتابخانه‌های آستان‌قدس‌رضوی، هدف از اجرای این برنامه را آگاهي‌بخشی نسبت به خاندان عصمت و طهارت در میان قشرهای مختلف و به‌ویژه کودک و نوجوان دانست تا با خواندن كتب مناسب از معصومين عليهم‌السلام، با شناخت بيشتري در مراسم‌ مذهبي و خصوصاً اربعین و مناسبت‌های پایان ماه صفر شركت كنند.
حسین خسروی به زنگ کتابی که در آموزشگاه شرف نواخته شد، اشاره کرد و گفت: در این آموزشگاه، کتاب «عطر سيب» از حامد حجتي با موضوع بيان واقعۀ عاشورا از زبان ولي‌عصر عج‌الله و کتاب «رهروان عاشورا» از محمدحسين الهي‌زاده در موضوع تدبّر در جهات هدايتي زيارت اربعين، از جمله کتبی بود که در جمع حدود صد و بيست نفر از دختران نوجوان مقطع متوسطۀ اول آموزشگاه شرف، در ايام اربعين حسيني معرفی شد.
وی تصریح کرد: در مرکز پيش‌دبستاني مهدميرزايي وابسته به گلستان علي عليه‌السلام، دو کتاب‌ «در جستجوي خدا» و «خداحافظ راكون پير» که جوایز متعددی از جشنواره‌های كتاب سلام، جشنوارۀ كتاب‌هاي كمك‌آموزشي رشد، پروين اعتصامي و كتاب سال شهيد غني‌پور را از آن خود كرده است، اثر كلر ژوبرت که از معدود نويسندگاني است كه آثارش را تصويرگري مي‌كند، معرفی و منتخب اشعار يكي از كتب ناصر كشاورز براي كودكان اين مركز، خوانده شد.
معاون امور کتابخانه‌های آستان‌قدس‌رضوی، به برنامۀ زنگ کتاب دبستان عصر ظهور واقع در منطقۀ پنجتن پرداخت و افزود: معرفی و خوانش كتبي با محوريت انضباط و آموزش نظم، در جمع پسران دانش‌آموز این مدرسه انجام گرفت.
حسین خسروی اضافه کرد: در مركز نگهداري دختران حضرت زينب (سلام الله عليها) هم، چند کتاب كودك و نوجوان با محوريت مناسبت‌هاي ايام دهۀ آخر ماه صفر، براي كودكان و نوجوانان مشتاق این مرکز معرفی شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: «هفت گام اساسي در تحصيلات موفق» و «روش موفقيت در تحصيل» اثر احمد قلي‌زاده نيز، دو كتابی بود كه در جمع پسران سال‌هاي آخر متوسطه در مركز موسسي وابسته به گلستان علي عليه‌السلام معرفي و برخی قسمت‌های آن، برای این دانش‌آموزان خوانده شد.
گفتنی است که طرح زنگ كتاب با هدف ترويج فرهنگ مطالعه، از ابتداي سال جاري از سوی کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در مراكزي مانند مراكز توان‌يابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروه‌های مختلف سنی اجرا شده است و پیوسته در مناسبت‌ها از جمله ایام ماه محرم و صفر، کتابداران این سازمان، با معرفی کتب مرتبط و مناسب رده‌های سنی مختلف، میهمان کودکان و نوجوانان این مراکز شدند.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.