نقد و بررسی کتاب «کلاغ پر»
۱۳۹۷-۰۷-۱۱
نویسنده کتاب «کلاغ پَر» گفت: ادبیات دوران جنگ یک ادبیات کاملاً حماسی و احساسی است.

در نشست نقد و بررسی کتاب «کلاغ پر» عنوان شد؛

ادبیات دوران جنگ حماسی و احساسی است

نویسنده کتاب «کلاغ پَر» گفت: ادبیات دوران جنگ یک ادبیات کاملاً حماسی و احساسی است.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، مهدی رسولی نویسنده کتاب «کلاغ پر» در نشست نقد و بررسی این کتاب که با حضور جمعی از اهالی کتاب و منتقدان ادبی شامگاه روز گذشته در فروشگاه مرکزی به نشر در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه کتاب «کلاغ پر» مجموعه هشت داستان کوتاه در ارتباط با تأثیرات جنگ در خانواده است، گفت: ادبیات دوران جنگ یک ادبیات کاملاً حماسی و احساسی است.
وی با بیان اینکه ادبیات جنگ ربطی به مذهب ندارد، گفت: وقتی به ادبیات جهان نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که هر جا و هر زمان جنگی اتفاق افتاده این جریان در ادبیات آن کشور مشهود و متأثر است.
به گفته نویسنده کتاب «کلاغ پر» اگر بخواهیم مفهوم زندگی را به خوبی درک کنیم باید مفهوم مرگ را بفهمیم و اگر مفهوم مرگ را دریابیم بهتر می‌توانیم زندگی و زیستن اخلاق مدارانه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مطالعه آثار و خاطره‌های مرتبط با جنگ بسیار مفید است، افزود: نسل ما از دوران کودکی خاطرات تلخ بمباران را در ذهن دارد و ورود من به ادبیات حوزه دفاع مقدس دست خودم نبود بلکه این جریان من را با خود برد.
نویسنده کتاب «کلاغ پَر» در ادامه با بیان اینکه از زمان ورود به دانشگاه نوشتن را آغاز کردم، افزود: هر فردی قبل از آنکه بخواهد بنویسد باید مطالعه کند و مطالعه پیش از نگارش تأثیر زیادی در شکل‌گیری این مسیر برای من داشت.
در ادامه این مراسم جمعی از منتقدان ادبی به بیان نقدهای خود بر کتاب «کلاغ پَر» پرداختند.
یادآور می‌شود، کتاب «کلاغ پر» از کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) دربردارنده داستان‌های کوتاه درباره دفاع مقدس است که بیشتر حول محور خانواده و تأثیر و تأثر متقابل آن با جنگ می چرخد. تأثیر شهادت فرزند بر پدر و مادر، عاشقانه‌هایی از دو برادر و... از موضوعاتی است که نویسنده در این اثر به آن‌ها می‌پردازد.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.