کتاب طنز «تاکسی هفت»
۱۳۹۷-۰۲-۰۱
نویسنده کتاب طنز «تاکسی هفت» مهمان نشست ادبی شمس شد

به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی؛

نویسنده کتاب طنز «تاکسی هفت» مهمان نشست ادبی شمس شد

نشست ادبی شمس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با محوریت «نقد و بررسی ادبیات داستانی و طنز» در تالار قدس برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، این گردهمایی ادبی دیروز سی ام فروردین با حضور جلال سمیعی؛ نویسنده اثر طنز «تاکسی هفت» و جمعی از صاحبان قلم و منتقدین با موضوع «نقد کتاب طنز تاکسی هفت» برپا شد.
در ابتدای این جلسه حفیظ الله جلالی شاعر آیینی مشهد اشعاری را به مناسبت اعیاد ماه شعبان قرائت کرد.
جلال سمیعی؛ نویسنده کتاب تاکسی هفت در این جلسه ضمن معرفی اثر گفت: کتاب تاکسی هفت حاصل قصه های ستون ثابت روزنامه هفت است که در هفته 3 مرتبه به چاپ رسیده است.  
وی گفت: مسیر رسیدن به یک ستون ژورنالیستی منظم مسیری است که نویسنده در ذهن با شخصیت های داستانی خود زندگی می کند و حتی روحیات فردی او نیز در نقش آفرینی این شخصیت ها تاثیر می گذارد.
این نویسنده، جمع بندی تکیه کلام ها و روح بخشی به شخصیت های داستان را از جمله تلاش های یک نویسنده عنوان کرد که باید در مسیر کار هفتگی و منظم انجام دهد.
وی در خصوص منظور نظر خود از انتخاب فضای تاکسی به عنوان محلی برای رخدادهای داستانی این اثر گفت: تاکسی فضایی است که افراد برای مدتی کوتاه کنار هم می نشینند و به ناچار تا رسیدن به مقصد دیالوگ هایی را می شنوند که شاید با آن همراه و هم عقیده هم نباشند.
وی ادامه داد: این فضا می تواند بیان کننده برخی درددل های اجتماعی باشد.
جلال سمیعی همچنین ضمن ارزیابی مثبت از برگزاری جلسات نقد و بررسی متون ادبی، اظهار کرد: این جلسات تجربه هایی را برای نویسنده در بر دارد که بسیار ارزنده است.
در ادامه این جلسه قاسم رفیعا؛ شاعر و طنز پرداز مشهد نیز ضمن بیان جایگاه اجتماعی اشعار طنز گفت: با وجود اهمیت اشعار طنز در بیان وقایع اجتماعی آنچنان که باید نتوانسته ایم جایگاه آن را در جامعه ترسیم کنیم.
وی با تاکید بر این که جامعه باید پذیرش طنز را داشته باشد، گفت: شاعر طنز پرداز برای داشتن ستون ثابت در روزنامه نیاز به آن دارد که مورد دفاع واقع شود.
این شاعر طنزپرداز افزود: طنز واقعیت های تلخ را با زبان شیرین بیان می کند و حالات نویسنده در خلق لحظه های شاد یا تلخ در خلق موضوع به شدت تاثیرگذار خواهد بود.
گفتنی است در ادامه این جلسه، کتاب طنز تاکسی هفت توسط نویسندگان و منتقدان حاضر به بحث و بررسی گذاشته شد.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.