مجموعه داستان- شعر «من، تو، او، ما، شما، ایشان»
۱۳۹۴-۰۸-۲۸
«من، تو، او، ما، شما، ایشان» در بازار کتاب

مجموعه داستان- شعر «من، تو، او، ما، شما، ایشان» نوشته یاسمن خلیلی منتشر شد._

گفت: این کتاب شامل سه بخش به نام‌های «داستان‌های کوتاه»، «داستان بلند» و «شعر» است که از لحاظ معنایی به هم ربط دارند.

وی با ذکر اینکه «من، تو، او، ما، شما، ایشان» برای رده سنی 16 سال به بالا نوشته شده است افزود: داستان‌های این کتاب با دستمایه‌هایی چون خاطرات کودکی، مسایل فراموش شده زندگی انسان در جوامع امروز، دغدغه‌های اجتماعی و حس‌های درونی آدم‌ها‌ی مختلف درباره محیط پیرامون نوشته شده‌اند.

وی با بیان این‌که طراحی جلد این اثر را نیز با ذهنیتی خاص انجام داده است، توضیح داد: این طرح به نوعی روایتی از مام وطن است. از بالا با گوشه‌های گوش‌ گربه مانندِ نقشه کشور آغاز و به دشت‌ها و کوه‌های آن می‌رسد.

در بخشی از داستان «سپاسگزاری» از این کتاب آمده است: «آن روزها به کندی سپری می‌شد و همچنان صدای شکنجه مگس در ساعات مختلف به گوشم می‌رسید. بعضی روزها با وزوز دردناکش از خواب بیدار می‌شدم و عمیقا به فکر فرو می‌رفتم. بعد از دیدن و شنیدن آن شکنجه‌ها در طول آن مدت طولانی، دیگر قادر نبودم به عنکبوت به عنوان یک حشره با غریزه طبیعی نگاه کنم. احساسم چیز دیگری می‌گفت. او را موجودی با تفکر و نقشه و بی‌اندازه مریض می‌دیدم، یک آدم سادیستی.

چندین بار به فکر نجات مگس افتادم، ولی نردبانی نداشتم که به آن بلندی باشد و در ضمن واقعیت امر این بود که دیگر بی‌اندازه از آن عنکبوت می‌ترسیدم. ذهن من هم با شنیدن درد و ناله مگس و نگاه کردن حرکات شکارچی تغییر کرده بود. حس‌هایم مدام هشدار می‌داد که اگر به تار عنکبوت نزدیک شوم، من را هم همان‌گونه اسیر خواهد کرد و شکنجه خواهد داد.»


سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.