سوئیس میزبان علاقه‌مندان فرهنگ ادبیات و فرهنگ ایران
۱۳۹۷-۰۹-۱۸
نشست‌های ادبی و ایران‌شناسی در قالب هفته ادبیات و فرهنگ ایران در سه شهر لوزان، نیون و ژنو برگزار شد.

سوئیس میزبان علاقه‌مندان فرهنگ ادبیات و فرهنگ ایران

نشست‌های ادبی و ایران‌شناسی در قالب هفته ادبیات و فرهنگ ایران در سه شهر لوزان، نیون و ژنو برگزار شد.

افشین شحنه تبار مدیر انتشارات «شمع و مه» با اعلام این خبر به ایسنا گفت: این نشست‌ها با همکاری این انتشارات با دو دانشگاه EPFL و Popular university لوزان سوئیس  با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از علاقه‌مندان به ادبیات و فرهنگ ایرانی در چهار شب برگزار شد.

او افزود: همچنین پروفسور پاتریک رینگنبرگ محقق و ایران شناس سوئیسی به معرفی تاریخ ایران و نقش سلسله‌های مختلف در معماری و ادبیات ایرانی پرداخت. همچنین چند مراسم رونمایی برای کتابهای «نقش آرایه ها در هنر ایرانی»، «گنبد های ایرانی»، «معماری حرم مشهد»، «معماری پارسی» و «سفرنامه مشهد» که همگی در طول هفت سال توسط انتشارات شمع و مه به چاپ رسیده‌اند، برگزار شد.

این ناشر در ادامه اظهار کرد: برگزاری این گونه نشست‌های تخصصی دانشگاهی از سه سال پیش توسط انتشارات «شمع و مه» در کشورهای آمریکا، انگلیس، لهستان، فرانسه، هند و سوئیس شروع شده و ادامه خواهد داشت.

 شحنه‌تبار در توضیحی گفت: شناخت افراد غیر ایرانی در بیرون از کشور از نویسنده ایرانی راهی جز حضور شهر به شهر و کشور به کشور در کنار خود نویسندگان نیست. ناشناخته ماندن ادبیات ایران در بیرون از مرزها کار را برای ناشران ایرانی بسیار دشوار می‌کند. این در کنار آن معضل اخذ ویزا برای همراهان و هزینه‌های بی‌نهایت سنگین این‌گونه سفرها نیازمند حمایت صنایع و دولت از ناشران است.

او بیان کرد: قرار است انتشارات شمع و مه تا پایان سال جاری یک برنامه در دانشگاه SOAS لندن و کمبریج در انگلستان و نیز مراسمی برای رونمایی از نسخه هفت جلدی شاهنامه به زبان اسپانیایی به ترجمه دکتر بئاتریس سالاس در دانشگاه های بارسلون اسپانیا و مکزیکو سیتی داشته باشد.

به گفته شحنه‌تبار، دو کتاب «حرم مشهد» و «نقش آرایه‌ها در هنر ایرانی» با حمایت بانک رفاه کارگران به چاپ رسیده است.

سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.