کتابی برای کسانی که می‌خواهند زبان پهلوی یاد بگیرند‌.
۱۳۹۴-۰۸-۲۸
کتابی برای کسانی که می‌خواهند زبان پهلوی یاد بگیرند‌ کتایون مزداپور از به چاپ سپردن کتاب‌های «پهلوی آسان» و «اندرز مرد دانا و پندهای کهن» خبر داد.
این پژوهشگر گفت: کتابی را با عنوان «پهلوی آسان» درباره آموزش زبان فارسی میانه (پهلوی) به فارسی‌زبانان نوشته‌ام. مخاطبان اصلی «پهلوی آسان»، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشدی هستند که می‌خواهند زبان‌های قدیمی را بیاموزند‌، اما سایر کسانی هم که می‌خواهند زبان پهلوی یاد بگیرند‌، می‌توانند از این کتاب که خودآموز زبان پهلوی است، استفاده کنند. این کتاب از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر خواهد شد.

او همچنین عنوان کرد: کتاب دیگری را با عنوان «اندرز مرد دانا و پندهای کهن» آماده انتشار دارم. این کتاب مجموعه‌ای از 24 اندرز قدیمی است که آن‌ها را از زبان پهلوی به زبان فارسی ترجمه کرده‌ام. فکر می‌کنم ترجمه روان و ساده‌ای باشد. بعضی از این اندرزها پیش از این در کتاب‌های دیگر منتشر شده‌اند و بعضی دیگر اولین‌بار است که به فارسی منتشر می‌شوند. «اندرز مرد دانا»، «اندرز بزرگمهر» و «اندرز پوریوتکیشان» از جمله این اندرزها هستند.

کتایون مزدا‌پور سال 1322 در یزد به دنیا آمده است. «بنیادهای فلسفه در اساطیر و حکمت پیش از سقراط» (با همکاری رضوان صدقی‌نژاد)، «زرتشتیان»، مجموعه مقاله «داغ گل سرخ»، «سروش پیر مغان» (یادنامه ارباب جمشید سروشیان)، «مادیان هزاردادِستان»، «روایتی دیگر از داستان دلیله‌ی محتاله و مکر زنان»، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» و مجموعه مقاله «چند سخن» از جمله آثار منتشرشده این پژوهشگر هستند.

http://isna.ir/fa/news/92061609201
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.