الیاس علوی شاعر افغان
۱۳۹۶-۰۸-۰۹
الیاس علوی در ولایت دایکندی افغانستان به دنیا آمد. به دلیل جنگ‌های داخلی در کودکی با خانواده‌اش به ایران مهاجر شد. علوی در اواخر سال ۲۰۰۷ به استرالیا مهاجرت کرد و ساکن شهر آدلاید است.
به گزارش خبرنگار مهر، الیاس علوی در ولایت دایکندی افغانستان به دنیا آمد. به دلیل جنگ‌های داخلی در کودکی با خانواده‌اش به ایران مهاجر شد. علوی در اواخر سال ۲۰۰۷ به استرالیا مهاجرت کرد و ساکن شهر آدلاید است.
تاکنون سه مجموعه شعر از علوی منتشر شده است. اولین مجموعه شعر او با نام  «من گرگ خیالبافی هستم» در سال ۱۳۸۷ توسط نشر «آهنگ دیگر» (چاپ پنجم در سال ۱۳۹۴ توسط نشر نیماژ) در تهران به چاپ رسید. مجموعه شعر «بعضی زخم‌ها» در سال ۱۳۹۰ در کابُل و «حُدود» در سال  ۱۳۹۳ توسط نشر «نیماژ» در تهران به چاپ رسید.
این شاعر افغانستانی در چندین فستیوال شعر برگزیده شده که از جمله می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد: جایزه بین المللی شعر صلح سیمرغ (۱۳۹۳)، سومین دوره جایزه شعر خبرنگاران (سال ۱۳۸۷ -تهران)، کتاب شعر جوان ایران ( ۱۳۸۷ -تهران) شبهای شهریور (۱۳۸۳ -۱۳۸۵) و جشنواره قندپارسی (شعر جوان افغانستان۱۳۸۴ و ۸۵). علوی همچنین با مجله «درّ دری» و «خط ّ سوم» در طی ۱۰ سال گذشته همکار هنری بوده است.
الیاس علوی دوره فوق لیسانس خود را در رشته هنرهای زیبا در دانشگاه «جنوب استرالیا» به پایان رسانده و تاکنون ۷ نمایشگاه انفرادی و بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی برگزار کرده است. او همچنین به تدریس هنر در مکاتب استرالیای جنوبی می‌پردازد.
 
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.