«آموزش زبان کُره‌ای»
۱۳۹۴-۰۹-۰۳
نتشار کتابی درباره «آموزش زبان کُره‌ای»

«آموزش زبان کُره‌ای» اثر مشترک چوی این هوا و مریم تاج‌الدین منتشر شد. این کتاب برای مبتدیانی نوشته شده که علاقه‌مند به یادگیری زبان کُره‌ای هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چوی این هوا، مدرس زبان کره‌ای دانشگاه تهران و مریم تاج‌الدین، پژوهشگر حوزه زبان و ادبیات، مولفان کتابی هستند که به منظور یادگیری زبان کره‌ای برای مبتدیان نوشته شده است. نگارندگان در این کتاب کوشیده‌اند مطابق دستور استاندارد زبان کره‌ای و مقایسه با دستور زبان فارسی به آموزش این زبان بپردازند.

کتاب در 20 فصل نوشته شده و با آموزش حروف و ادات خاص زبان کره‌ای آغاز شده و تمرین‌هایی را برای یادگیری بیشتر مخاطبان آورده است.

خط کُره‌ای در اواسط قرن پانزدهم میلادی به دستور شاه کبیر سجونگ که نگران آموزش و تعلیم مردمانش در شبه جزیره کُره بود، ابداع شد؛ در حالی که فقط عده معدودی که سواد داشتند از خط چینی برای کتابت و مکاتبه استفاده می‌کردند.

زبان کُره‌ای امروزی دارای 21 مصوت و 19 صامت است و الفبای آن بر اساس قواعد آواشناختی ساخته شده است.

در بخشی از پیش‌درآمد این کتاب آمده است: «زبان‌شناسان کره‌ای معتقدند بسیاری از ویژگی‌های زبانی زبان کره‌، نشان می‌دهد که این زبان جزو زبان‌های آلتایی مانند زبان ترکی، زبان مانچوری و زبان مغولی است، ضمن این‌که عده‌ای از آن‌ها اصرار دارند که به علت نبود مدارک کافی برای اثبات خویشاوندی این زبان با سایر زبان‌های آلتایی، این زبان جزو زبان‌های مستقل است اما مسلم است که زبان کره‌ای در بسیاری از موارد، ویژگی‌های زبان‌های آلتایی را دارد.»

«آموزش زبان کُره‌ای» اثر مشترک چوی این هوا و مریم تاج‌الدین در 208 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و به بهای 15 هزار تومان از سوی نشر امرود منتشر شده است.
http://www.ibna.ir/vdchvvnzi23nqvd.tft2.html
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.