از نوروز تا مبعث در کتابخانۀ تخصصی ادبیات
۱۳۹۸-۰۱-۱۵
کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی با برپایی نمایشگاهی از کتاب، در ایام نوروز مخاطبان خود را به میهمانی کتاب دعوت کرد.
به گزارش خبرنگار آستان نیوز، هم‌زمان با نوروز باستانی و نزدیک شدن به سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص)، کتابخانه تخصصی ادبیات آستان قدس رضوی کتاب‌های مرتبط با این موضوع را در معرض دید عموم قرار داد.
کارشناس این کتابخانه تخصصی هدف از این حرکت را معرفی کتاب‌های موضوعی به مخاطبان و تشویق آنان به مطالعه ذکر کرد و اظهار داشت: «فضائل نوروز در ادبيات شيعه» تحقيق، ترجمه و تأليف محمودرضا افتخارزاده، «نوروز: تخت جمشيد» از محمدحسين اميني سام، «كتاب‌نامه‌ای به پدر امت به قلم فرزندان»، «محبت اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام»، «محمد صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم در شعر فارسی از ولادت تا رحلت» از جمله كتاب‌های موجود در كتابخانه تخصصي ادبيات است که معرفي شده و در معرض ديد و استفاده محققان و مراجعان قرار گرفته است.
نسرین کمالی‌پور در ادامه به آثار مربوط به مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: «قاف: بازخواني زندگي آخرين پيامبر از سه متن كهن فارسي» با ويرايش ياسين حجازي حاصل بازخواني زندگي رسول اكرم صلوات الله عليه و آله از سه كتاب كهن، به نام‌هاي «تفسير سورآبادي» متعلق به حدود 470 هجري قمري، «سيرت رسول‌الله صلوات‌الله عليه و آله» به سال 612 هجري قمري و «شرف‌النبي» متعلق به حدود سال‌هاي 577 و 585 هجري قمري است.
 وی افزود: نويسنده در این اثر، علاوه بر اين سه منبع، از كتاب «سيره صحيح رسول اكرم(ص)»، نوشته سيدجعفر مرتضي عاملي نيز بسيار بهره برده است.
کمالی‌پور در این خصوص افزود: ياسين حجازي براي نوشتن اين كتاب سه سال زمان صرف کرده تا تصويري روايي و مبتني بر مستندات تاريخي را به صورت خطي براي خواننده روايت كند.
وی به اثری دیگری در این موضوع اشاره و بیان کرد: «در آغوش مهتاب‌(شرحي زيبا بر زندگي پيامبر گرامي، مردي كه روزگار تنها يك بار نظيرش را ديد)»، از فاطمه دهكردي نیز عنوان یکی دیگر از كتاب‌هایي است كه به مناسبت مبعث رسول مكرم اسلام معرفي و در معرض ديد خوانندگان قرار گرفته است.
گفتنی است کتابخانه تخصصی ادبیات در طبقه منهای یک کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی واقع شده است.
سازندگان:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.