۱۳۹۸-۰۴-۱۹
ويرچوال مموري چيست و چطور مي‎توانيم آن را افزايش دهيم؟
ويرچوال مموري چيست و چطور مي‎توانيم آن را افزايش دهيم؟
اگر شما از تمام رم موجود روی سیستم خود استفاده کنید ناچار می‎شود که از ویرچوال مموری ( به آن سواپ یا فایل پیجینگ نیز می‎گویند) برای افزایش موقتی حافظه استفاده کند. ویرچوال مموری سیستم شما از بخشی از حافظه هارد درایو برای افزایش رم استفاده می‎کند.


آیا سرعت ویندوز10 شما روز به روز آهسته‌تر می‎شود؟ چیز عجیبی نیست. هرچه ملزمات سخت‎افزاری برای اپلیکیشن‎های محبوب بیشتر می‎شود سخت‎افزار قدیمی شما سخت‎تر از پس آن‎ها برمی‎آید. دلیل این موضوع معمولاً یک چیز است: حافظه کم. اگر حافظه دستگاه شما کم باشد وقتی که سعی می‎کنید چند برنامه‎ی سنگین را اجرا کنید سرعت سیستم شما پایین می‎آید. اما چطور با بالا بردن ویرچوال مموری این مشکل را حل کنیم؟
ویرچوال مموری چیست؟
کامپیوتر شما دو نوع حافظه دارد: یک هارد درایو یا درایو حالت جامد و یک رم. هارد درایو جایی است که سیستم عامل و همچنین عکس‎ها، موزیک، گیم‏ها، اسناد و چیزهای دیگر در آنجا قرار دارند. رم داده‎های مخصوص برنامه را ذخیره می‎کند. رم سریع‎تر اما فرّار است و مانند یک حافظه‎ی در حال کار برای برنامه‎ها و فایل‎های باز شده عمل می‎کند.
اگر شما از تمام رم موجود روی سیستم خود استفاده کنید ناچار می‎شود که از ویرچوال مموری ( به آن سواپ یا فایل پیجینگ نیز می‎گویند) برای افزایش موقتی حافظه استفاده کند. ویرچوال مموری سیستم شما از بخشی از حافظه هارد درایو برای افزایش رم استفاده می‎کند. ویرچوال مموری بسیار کاربردی است و به سیستم شما این امکان را می‎دهد تا داده‎های بیشتری را برای برنامه‎های بیشتری مدیریت کند.
با این حال سرعت حافظه هارد درایو بسیار پایین‎تر از رم است، درنتیجه عملکرد دستگاه شما پایین می‎آید. وقتی که حافظه شما کم می‎شود ویرچوال مموری کار خود را شروع می‎کند. بعضی از داده‎های ذخیره شده در رم به ویرچوال مموری رفته و فضای بیشتری برای عملیاتی که نیاز به حافظه بالا دارد صورت می‎گیرد.
پایین آمدن ویرچوال مموری
اگر ویرچوال مموری شما رو به پایان است با این پیام روبه ‏رو خواهید شد: «ویرچوال مموری سیستم شما رو به پایان است. ویندوز اندازه‏ ی پیجینگ فایل ویرچوال مموری شما را افزایش می‎دهد. طی این پروسه درخواست حافظه برای بعضی از اپلیکیشن‎ها ممکن است تأیید نشود. برای اطلاعات بیشتر قسمت کمک را ببینید.»
افزایش فایل پیجینگ به صورت دستی می‎تواند باعث شود دیگر این پیام را نبینید. ویندوز فایل پیجینگ ویرچوال مموری را برابر با رم اندازه گیری می‎کند. فایل پیجینگ معمولاً 1.5 برابر تا سه برابر رم شماست.
برای مثال یک سیستم با 4 گیگابایت رم می‎تواند حداقل 1024 x 4 x1.5=6144 MB تا 1024 x 4x 3=12288MB باشد. 125 گیگابایت برای فایل پیجینگ بسیار زیاد است و ما توصیه نمی‎کنیم که از آن استفاده کنید. زیرا وقتی که فایل پیجینگ از یک میزان خاص بیشتر شود سیستم شما بی ثبات می‎شود.  
چطور ویرچوال مموری را افزایش دهیم؟
برای افزایش اندازه‎ی فایل پیجینگ و برای رهایی از پیام خطای ویرچوال مموری از این روش استفاده کنید:
1- به Control Panel > System and Security > System بروید.
2- Change Settings را انتخاب کنید تا System Properties باز شود. حال Advanced را باز کنید.
3- زیر Performance، گزینه‎ی Settings را انتخاب کنید. زیر قسمت Virtual memory، Advanced را باز کرده و Change را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‎های ویرچوال مموری را می‎بینید.

گزینه‎ی پیش‎فرض این است که فایل پیجینگ برای همه‎ی درایوها به صورت خودکار تنظیم شود. تیک این گزینه را بردارید تا قسمت توسی رنگ فعال شود. درایوی که می‎خواهید اندازه‎ی فایل پیجینگ را برای آن تنظیم کنید انتخاب کنید. در تصویر زیر درایو C: را انتخاب کنید.

حال  Custom size را انتخاب کنید. اندازه ‏ی ماکزیمم مورد نظر خود را برای فایل پیجینگ انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که ویندوز اندازه‏ ی فایل پیجینگ را به سه برابر اندازه ‏ی رم محدود کرده است. Initial size را روی Currently allocated تنظیم کنید.
روی Set و OK کلیک کنید. به این صورت اندازه‎ی ویرچوال مموری دستگاه خود را افزایش داده‎اید. به خاطر داشته باشید که افزایش ویرچوال مموری نیاز به ریستارت سیستم ندارد اما برای کاهش آن باید سیستم خود را ریستارت کنید. کاهش ناگهانی ویرچوال مموری می‎تواند به سیستم آسیب بزند.
راه‎های دیگر برای افزایش ویرچوال مموری

اگر پس از تنظیمات فایل پیجینگ هنوز هم سرعت سیستم شما پایین است باید رم خود را ارتقا دهید. ارتقای رم تنها راه برای افزایش ویرچوال مموری است، زیرا حافظه‎ی کل سیستم شما را به طور کلی افزایش می‎دهد. به این وسیله سرعت سیستم شما به طور چشمگیری ارتقا خواهد داشت.
بهترین تنظیمات ویرچوال مموری کدام‎ها هستند؟
ویندوز10 معمولاً خودش حافظه فیزیکی و ویرچوال مموری یا حافظه‎ی مجازی را مدیریت می‎کند. اگر شما همیشه مجبور هستید از نهایت فایل پیجینگ خود استفاده کنید بهتر است که رم خود را ارتقا دهید. این کار به خصوص به سیستم‎های قدیمی عمری تازه می‎دهد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید