آستان قدس رضوی، کتابخانۀ تخصصی کودک را افتتاح می‌کند
۱۳۹۸-۰۴-۱۹
آستان قدس رضوی، کتابخانۀ تخصصی کودک را افتتاح می‌کند
آستان قدس رضوی، کتابخانۀ تخصصی کودک را افتتاح می‌کند
فردا پنجشنبه کتابخانۀ امام خمینی(ره) با افتتاح کتابخانۀ تخصصی کودک و همچنین پنجمین جشنوارۀ تخصصی ادبیات کودک و نوجوان، شگفتانۀ خود را برای این گروه سنی کامل می‌کند.

 

به گزارش گنجینۀ رضوی، سرپرست بخش بانوان کتابخانۀ امام خمینی(ره)، از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی اعلام کرد: هم‌زمان با دهۀ کرامت، ساعت 8صبح پنجشنبه 20تیرماه، کتابخانۀ تخصصی کودک در فضای 100 متر مربع افتتاح خواهد شد. ملیحه موحد اظهار داشت: این کتابخانه با تجهیزات ویژۀ کودکان آماده‌سازی شده و در این حرکت علاوه بر نظر مشاوران، نظرات شخصی کودکان اعمال شده است. وی در خصوص منابع این کتابخانه گفت: بیشترمنابع تهیه شده برای این کتابخانه از میان کتب برتر جشنواره‌های داخلی و خارجی انتخاب و خریداری شده‌اند. وی ادامه داد: برای این کتابخانۀ تخصصی کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده است که کارگاه خلاقیت، کارگاه محیط زیست و هر ماهِ سال با یک امام، از جملۀ این برنامه‌هاست.

موحد افزود: همچنین فردا به صورت هم‌زمان پنجمین جشنوارۀ تخصصی ادبیات کودک و نوجوان نیز در این کتابخانه افتتاح می‌شود. وی در این باره تصریح کرد: در این جشنواره، معرفی جدیدترین کتب در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان؛ معرفی کتب برتر جشنواره‌های داخلی و خارجی در سال 97؛ معرفی جشنواره‌های داخلی و خارجی در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان؛ نمایش کتب برتر و علت انتخاب آنها به همراه بیان خلاصه‌ای از کتاب و معرفی نویسندگان حوزۀ کودک و نوجوان محورهای اصلی جشنواره هستند.

گفتنی است، این مراسم با حضور مدیران سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و همچنین دکتر رحمت‌الله فتاحی، استاد بازنشستۀ گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه فردوسی و رئیس سابق انجمن علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و دکتر مهری پریرخ، استاد بازنشستۀ گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و عضو هیئت‌امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود و پریرخ، سخنران ویژۀ این مراسم خواهد بود.

لازم به ذکر است، کتابخانۀ مجتمع فرهنگی و هنری امام‌خمینی(ره) از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی است که در منطقۀ خواجه‌ربیع 23 واقع شده است. این کتابخانه با بخش‌های مختلفی از جمله تالار مطالعه قفسه باز، تالار مرجع، تالار مطبوعات، واحد امانت کتاب، واحد اینترنت، واحد منابع دیداری و شنیداری ویژۀ پسران و دختران پذیرای دوست‌داران کتاب است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید