ارائه خدمات رایگان کتابخانه گویای رضوی به اعضای نابینا و کم بینا
۱۳۹۸-۰۴-۲۲
ارائه خدمات رایگان کتابخانه گویای رضوی به اعضای نابینا و کم بینا
ارائه خدمات رایگان کتابخانه گویای رضوی به اعضای نابینا و کم بینا
رئیس کتابخانه گویای رضوی گفت: کتابخانه گویای رضوی در مشهد با همکاری کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی و در خارج از مشهد به وسیله شرکت پست برای تحویل منابع اطلاعاتی مورد نظر نابینایان و کم بینایان به 250 عضو دانش آموز، دانشجو، کارمند و شاغل عضو این کتابخانه ارائه می‌شود.

علی وظیفه دان با بیان این مطلب گفت: در این کتابخانه بیش از 13 هزار عنوان کتاب صوتی و پانزده هزار و 100 حلقه منبع دیجیتالی در قالب‌های «DVD،VCD،CD ،MP3» و بیش از یکصد هزار جلد کتاب چاپی در موضوعات کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی، نرم افزار و... دراختیار اعضای این کتابخانه قرار دارد.
وی با اشاره به همکاری‌های کتابخانه سیار با این مجموعه فرهنگی افزود: با تلاش دست‌اندرکاران کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی برای تأمین منابع اطلاعاتی مورد نیاز نابینایان و کم بینایان در صورت نبود منبع اطلاعاتی دیجیتال مورد نظر عضو نابینا یا کم بینا در کتابخانه گویای آستان قدس رضوی، نوع کتاب چاپی آن منبع اطلاعاتی از مخزن کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تهیه و به نشانی متقاضی ارسال میشود.
وظیفه دان تصریح کرد: عمده مراجعه کنندگان و استفاده کنندگان از منابع اطلاعاتی کتابخانه گویا در خارج از مشهد و دیگر استان‌های کشور به صورت غیر حضوری و از طریق تلفن و سایت اینترنتی به این واحد دسترسی دارند و منابع اطلاعاتی مورد نیاز آنان از طریق واحد سیار یا پست برای آنان ارسال میشود.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات کتابشناختی منابع کتابخانه گویای رضوی از طریق نرم افزاری‌‎های سیمرغ و کاوش بر روی تارنمای سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و وب سایت ویژه کتابخانه گویای رضوی قابل جستجو و سفارش است، گفت: سایت اینترنتی کتابخانه گویای رضوی به نشانیhttps://library.razavi.ir/gooya ویژه نابینایان و کم‌بینایان عضو این کتابخانه طراحی شده و این افراد به صورت رایگان و غیر حضوری عضو کتابخانه شده و از منابع و خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
گفتنی است، این کتابخانه از جمله کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی است که درسال 1383 در محل كتابخانه آيت ‌الله حاج شيخ مجتبي قزويني (ره) راه‌اندازی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید