برگزاری نمایشگاه کتاب با شعار «همانیم که می‌خوانیم» در کتابخانه‌های وابسته رضوی
۱۴۰۱-۰۸-۲۳
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت:
برگزاری نمایشگاه کتاب با شعار «همانیم که می‌خوانیم» در کتابخانه‌های وابسته رضوی
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به برگزاری نمایشگاه‌های متنوع کتاب و پوسترمتناسب با شعار روزهای هفته کتاب اقدام کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، «کتاب، دانش‌آموز، آینده»، «کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه»، «کتاب، دانشجو پیشرفت دانش بنیان»، «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، «کتاب، رسانه و زبان فارسی»، «ناشران کتابفروشان و ارکان صنعت نشر»، «کتاب، ورزش و جوانمردی» شعارهایی است که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به مناسبت ایام هفته کتاب، برای هر یک از روزهای هفته کتاب برگزیده است.
بازدید از کتابخانه برای گروه‌های سنی مختلف، برگزاری نمایشگاه کتاب برای گروه سنی کودکان، معرفی منابع پر مخاطب توسط کتابداران و اجرای برنامه های پاتوق فرهنگی از جمله اقداماتی است که از سوی کتابداران کتابخانه‌های وابسته رضوی برای مخاطبان صورت می‌پذیرد.
کتابخانه امام رضا(ع) در بروجرود، درگز، بیرجند، کرمانشاه و کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی (ره)، مسجدبزرگ امام رضا(ع)، حسينيه امام رضا(ع) و كتابخانه مسجدالرضا(ع) در مشهد از جمله کتابخانه‌هایی هستند که با برنامه های متنوع فرهنگی در پویش برگزاری نمایشگاه فعالیت کردند.
فرهنگ خواندن،روش‌های یادگیری و مطالعه، چگونه فرزند کتابخوان تربیت کنیم، بهتر بخوانیم، آسیب شناسی مطالعه، فضیلت یادگیری، یادگیری خلاق، چرا کتاب‌ها خاک می‌خورند؟،آموزش تندخوانی و مطالعه صحیح، چگونه بهتر درس بخوانیم، چگونه کتاب بخوانیم قسمتی از منابع متنوعی است که با محورهای مختلف مطالعاتی در معرض بازدید مخاطبان این کتابخانه‌ها قرار گرفته است.
کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز در ایام هفته کتاب، طی برگزاری نمایشگاه کتاب، تازه های نشر و کتاب با موضوع جهاد تبیین و کتابداری، منابع متنوعی را در معرض بازدید قرار داده است.
شایان ذکر است کتابداران کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی با معرفی منابع مناسب و استاندارد و برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی، هم‌راستا با سایر مراکز فرهنگی کشور در کمک به رفع شبهات جامعه و پاسخگویی به دغدغه‌های فکری نوجوانان همراه هستند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید