کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی رنگ و بوی عاشورایی گرفت
۱۴۰۳-۰۴-۲۴
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی رنگ و بوی عاشورایی گرفت
به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، نمایشگاه‌های منابع مطالعاتی با موضوع امام حسين (ع) و واقعه كربلا در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها برپا شد.

به گزارش گنجینه رضوی، این نمایشگاه‌ها با هدف بزرگداشت ماه محرم الحرام به‌ویژه دهه اول محرم، اشاعه فرهنگ عاشورا، ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی هر چه بیشتر مراجعان کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در کشور با واقعه تاریخی کربلا و شخصیت‌های اثرگذار در این رویداد از دریچه منابع مطالعاتی اعم از کتاب‌های چاپی، صوتی و نرم‌افزار، برگزار شده است.
برخی از این کتابخانه‌ها، علاوه بر برپایی نمایشگاه منابع مطالعاتی در تالارهای خود، اقدام به تولید محتوا با محوریت منابع مطالعاتی با موضوع اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان و انتشار آن در بستر مجازی نیز کردند تا اهل علم و معرفت در سطح گسترده‌تری با این منابع ارزشمند آشنا شوند.
در این راستا، نمایشگاه‌های کتاب با عناوینی همچون «سرو آزادگی»، «ولایت سرخ»، «مصباح الهدي»، «علمدار نینوا»، «حقیقت مظلوم»، «ردِ پاي خورشيد»، «سلام بر محرم»، «پیام عاشورا» و...، در برخی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در کشور دایر شده است.
کتابخانه‌ قبا، کتابخانه‌ مسجد پنجتن (ع)، کتابخانه‌ مسجد حضرت عباس (ع)، کتابخانه‌ آیت الله شیخ هاشم قزوینی (ره)، کتابخانه‌ امام صادق (ع)، کتابخانه‌ حسینیه امام رضا (ع) و کتابخانه‌ آیت الله شیخ مجتبی قزوینی (ره) در مشهد و کتابخانه‌های امام رضا(ع) در شهرهای بیرجند، قوچان، درگز، سبزوار و بروجرد، از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.
عنصر شجاعت در شخصيت امام حسين (ع)، عبرت‌هاي عاشورا، شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، هزار و يك نكته از كربلا، آنچه در كربلا گذشت، انگيزه‌هاي قيام عاشورا، زنان عاشورايي، آيين اشك و عزا در سوگ سيدالشهدا و آينه دركربلاست، منتخبی از عناوین این کتاب‌های چاپی به شمار می‌آید.
لازم به ذکر است، کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با انجام فعالیت‌های گوناگون فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه هم‌راستا با اهداف این سازمان در اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی سنت و سیره اهل بیت (ع) در جامعه قدم برمی‌دارند

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید