ایستگاه دیجیتال مطالعه منابع خطی در کتابخانه مروج یزد راه‌اندازی شد
۱۴۰۳-۰۷-۰۹
به همت کارشناسان کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی
ایستگاه دیجیتال مطالعه منابع خطی در کتابخانه مروج یزد راه‌اندازی شد
به همت کارشناسان کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، ایستگاه دیجیتال مطالعه منابع خطی در کتابخانه مروج یزد راه‌اندازی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، علی ضرابی، معاون برنامه‌ریزی و فضای مجازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دراین‌خصوص اظهار کرد: این معاونت به منظور دسترسی هر چه بیشتر اهل علم و پژوهش به مجموعه نسخ خطی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، ایستگاه مطالعه خطی را در کتابخانه مروج یزد که یکی از کتابخانه‌های وقفی این آستان مقدس محسوب می‌شود، راه‌اندازی کرد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این ایستگاه مطالعه، پژوهشگران و محققان این کتابخانه یزد به 42 هزار نسخه خطی موجود در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی دسترسی دارند و می‌توانند این منابع ارزشمند را تورق و مطالعه کنند.
ضرابی گفت: کتابخانه مروج یزد با بهره‌مندی از فضای معنوی و امکانات پیشرفته و منابع غنی زیر نظر مجموعه آستان قدس رضوی، ارائه‌دهنده خدمات علمی- پژوهشی به پژوهشگران، استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است. 
گفتنی است، کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های ایران و جهان اسلام به شمار می‌آید که در آن مجموعه نفیس و غنی از نسخه‌های خطی نگهداری می‌شود و پژوهشگران در سراسر جهان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت کتابخانه دیجیتال این آستان مقدس به نشانی: https://digital.aqr.ir و یا مراجعه به ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آن، از منابع دیجیتال موجود استفاده کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید