۱۳۹۳-۰۸-۱۷
مقایسه مختصر چند آنتی ویروس
با توجه به سابقه خطرات امنیتی و بدافزارها، وجود یک آنتی‌ویـروس در رایانه امری الزامی است. می‌توان پشت فرمان نشست و بدون کمربند ایمنی رانندگی کرد اما نباید این کار را به خاطر شدنی بودنش انجام داد. وجود یک نرم‌افزار آنتی‌ویـروس در رایانـه همین حکم را دارد، در حالی که ممکن است عده‌ای بهانه‌گیری کنند »
با توجه به سابقه خطرات امنیتی و بدافزارها، وجود یک آنتی‌ویـروس در رایانه امری الزامی است. می‌توان پشت فرمان نشست و بدون کمربند ایمنی رانندگی کرد اما نباید این کار را به خاطر شدنی بودنش انجام داد.

وجود یک نرم‌افزار آنتی‌ویـروس در رایانـه همین حکم را دارد، در حالی که ممکن است عده‌ای بهانه‌گیری کنند و کند شدن رایانه و یا دردسرهای اضافی‌تر یک آنتی‌ویروس را مخل آرامش خود بدانند اما هیچ وقت نمی‌توان تضمین کرد که بدافزارها به سراغ شما نمی‌آیند.

باید همیشه رایانه به آنتی‌ویروسی ایمن و توانمند در رویارویی با خطرات فضای سایبری مجهز باشد در عین این که نباید راندمان سیستم را تا حد غیرقابل قبولی کاهش دهد، چه بسا که وجود نداشتن یک آنتی‌ویروس ایمن اما کند از بودنش بهتر است!

خوشبختانه آنتی‌ویروس‌ها به سبب فراوانی، فضای شدید رقابتی و سابقه طولانی توسعه‌دهندگان این نوع محصولات، روزبه‌روز پیشرفت می‌کنند و صد البته همیشه نیز زیر ذره‌بین هستند.

آزمایشگاه‌های معتبری در سراسر جهان به بررسی عملکرد این محصولات می‌پردازند و همیشه شرایط مقایسه ‌آن‌ها وجود دارد. ما در این شماره از هفته‌نامه نتایج تحلیل آنتی‌ویروس‌های مختلف را از آزمایشگاه امنیتی AV-Comparatives در مورد راندمان، محافظت و رفع آلودگی گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید از میان آنتی‌ویروس‌های موجود با توجه به نیاز خود، گزینه مناسبی را انتخاب کنید.
راندمان اولین گزینه مـورد بررسی است. آزمایش روی آنتی‌ویـروس‌ها با رایانـه‌ای یکسان صورت گرفته است و راندمان سیستم در هنگام انجام فعالیت‌های گوناگون مانند مرور وب، اجرای بازی، دیکد کردن فایل‌های صوتی و تصویری و کپی فایل بررسی شده است. آنتی‌ویروس‌های

Webroot، Eset، Avast، Microsoft، F-Secure, Kaspersky، AVG، Panda، McAfee، Avira، Qihoo، BitDefender،

 Sophos، qScan، BullGuard، Fortinet، PC Tools، G DATA، GFI Vipero، Trend Micro


در این آزمایش قبول شده و به ترتیب بیشترین تا کم‌ترین راندمان را از خود نشان داده‌اند.

Webroot با بهترین راندمان تنها ۰٫۸ (هشت دهم) درصد از راندمان سیستم کاسته است و در مقابل Trend Micro با بدترین راندمان ۴٫۲ (چهار و دو دهم) درصد از راندمان رایانه را کاهش داده است.
در بخش توانایی حفاظت یا Protection آزمایش به ۲۰۰۶ حمله متفاوت به رایانه انجام شده است. حملات شامل انواع بدافزارها و یا سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌ها در نرم‌افزارهای کاربردی مانند فلش، PDF، مجموعه آفیس و کدهای اسکریپت بوده است. آنتی‌ویروس‌های

Trend Micro، BitDefender، F-Secure، G DATA، Qihoo، Kaspersky، BullGuard، AVI

RA، Sophos، Avast، Tencent، ESET، PC Tools، AVG، eScan، GFI Viper، McAfee، Panda، Fortinet،

Webroot، Ahnlab


در این آزمایش قبول شده‌اند و به ترتیب بیشترین تا کم‌ترین محافظت را از سیستم انجام داده‌اند.

Trend Micro در مقابل ۲۰۰۵ مورد از حملات از سیستم محافظت کرده است و AhnLab تنها در مقابل ۱۸۷۱ نوع از حملات ایمن بوده است.

آزمایش آخر تنها در مورد آنتی‌ویروس‌هایی صورت گرفته است که امکان اجرای دیسک‌های بوت را دارا هستند. این آزمایش که به Removal Test مشهور است، در شرایطی انجام می‌گیرد که رایانه به انبوهی از بدافزارها آلوده است و هیچ آنتی‌ویروسی نیز روی آن نصب نیست.

سپس آنتی‌ویروس مورد آزمایش به وسیله دیسک بوت، به یافتن بدافزارهای موجود در رایانه می‌پردازد. در این آزمایش آنتی‌ویروس‌های

BitDefender، Kaspersky، Panda، PC Tools، ESET، F-Secure، AVIRA، GFI Vipre، G DATA، AVG و Avast

به ترتیب بیشترین تا کم‌ترین میزان از بدافزارهای موجود در رایانه را شناسایی کرده‌اند.

BitDefender و Kaspersky با شناسایی ۹۴ درصد بدافزارهای موجود بهترین نتایج و Avast با شناسایی ۵۴ درصد بدافزارها بدترین نتیجه را به دست آورده است.

بنابرایـن اگر رایانه شما بدون آنتی‌ویروس به بدافزار آلوده شـده و به دنبـال چاره‌ای برای رفع مشکل بودید، می‌دانید که باید از چه آنتی‌ویروس‌هایی استفاده کنید.

دست آخر عواملی مانند امکانات اضافی، سرعت به‌روز رسانی، قیمت، ظاهر واسط‌ های گرافیکی و تعداد پیغام‌هایی که آنتی‌ویروس‌ها نمایش می‌دهند و موارد متعدد دیگر نیز در انتخاب یک آنتی‌ویروس اهمیت دارد اما به جرات ۳ عاملی که در بالا بررسی شدند، مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شوند و باید قبل از هر عامل دیگری مورد بررسی قرار گیرند.

اگر رایانه شما به آنتی‌ویروس مجهز نیست، هر چه سریع‌تر یک نمونه ایمن و قابل اعتماد را تهیه نمایید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید