۱۳۹۴-۰۵-۲۴
چرا لینوکس در همه جا؟
در دنیای تکنولوژی گفته می‌شود که تقریباً هر کاری را می‌توان با لینوکس انجام داد، اما تا چه حد این ادعا درست است؟ سهم سیستم عامل‌های گنو/لینوکس در دسکتاپ‌ها زیاد نیست اما درخشش لینوکس در جایی دیگر است. شاید شما هم در جایی که انتظارش را ندارید از این سیستم عامل استفاده می‌کنید؛ همراه زومیت »

در دنیای تکنولوژی گفته می‌شود که تقریباً هر کاری را می‌توان با لینوکس انجام داد، اما تا چه حد این ادعا درست است؟ سهم سیستم عامل‌های گنو/لینوکس در دسکتاپ‌ها زیاد نیست اما درخشش لینوکس در جایی دیگر است. شاید شما هم در جایی که انتظارش را ندارید از این سیستم عامل استفاده می‌کنید؛ همراه زومیت باشید.

وقتی از سیستم عاملی منطبق بر لینوکس در دستگاه‌هایی غیر از دسکتاپ صحبت می‌کنیم اکثراً تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را به خاطر می‌آوریم و سیستم عامل اندروید که بیشترین سهم را از این بازار دارد. اما بجز این دستگاه‌های فوق‌العاده که سبک زندگی ما تغییر داده‌اند تکنولوژی‌های بسیاری هستند که بر پایه‌ی سیستم عاملی لینوکسی توسعه یافته‌اند.

چرا لینوکس در همه جا؟

اینکه لینوکس را در همه جا می‌توان یافت چند دلیل عمده دارد:

  • لینوکس سیستم عاملی بسیار انعطاف پذیر است و با توجه به ماهیت متن باز خود هر کسی می‌تواند کدهای منبع لینوکس را برداشته، آن‌ها را تغییر دهد و بنا به نیاز خود و به رایگان از آن استفاده کند.
  • لینوکس سیستم عاملی بسیار قابل حمل و قابل تغییر است، این بدان معناست که می‌توان از آن تقریباً بر روی هر پردازنده و با هر نوع معماری استفاده کرد.
  • لینوکس بسیار سریع است، سبکی و سرعت فوق‌العاده‌ی این سیستم عامل آن را به گزینه‌ای مناسب جهت سیستم‌های کم مصرف و یا قدیمی تبدیل کرده است.
  • امنیت فوق‌العاده به واسطه‌ی ماهیت متن باز و لحاظ شدن قوی‌ترین شرایط امنیتی از پایه در ساخت این سیستم عامل، بنابراین امنیت سیستم‌های مبتنی بر لینوکس در بالاترین کلاس جهانی قرار می‌گیرد. در‌واقع اکثر آسیب پذیری‌هایی که به نام این سیستم عامل منتشر می‌شوند توسط جامعه‌ی کاربری نرم افزارهای آزاد و متن باز کشف شده‌اند و قبل از هر سواستفاده به سرعت تصحیح می‌شوند.
  • و از همه مهمتر، لینوکس رایگان است و این بزرگترین انگیزه برای هر کسی می‌تواند باشد.

با لحاظ کردن موارد بالا لینوکس به بهترین انتخاب برای بسیاری از صنایع و تکنولوژی‌های دنیا تبدیل شده است که در ادامه به ۱۰ مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید