1
۱۳۹۷-۰۵-۳۰
نحوه رجيستري گوشي
چطور از سامانه همتا براي رجيستري تلفن همراه استفاده كنيم؟

طرح رجيستري تلفن همراه يكي از طرح هاي خبرساز در دنياي فناوري اطلاعات ايران است كه از پايان مهرماه سال 96 آغاز شد. اين طرح كه در ماه دهم اجرايش به سر مي برد، تمامي برندهاي مختلف گوشي موبايل را در كشور به زير چتر خود در آورده است.

اگرچه ماه ها از اجراي اين طرح مي گذرد اما هنوز هم بحث نحوه رجيستري گوشي يكي از سوالات مهم خريداران گوشي هاي هوشمند است. از اين رو تصميم گرفتيم كه نحوه رجيستري گوشي را از طريق سامانه همتا كه سامانه اختصاصي رجيستري گوشي است را به شما معرفي كنيم.

 سامانه همتا چيست؟
از آنجايي كه طرح رجيستري تلفن همراه بسيار مهم شده است، سامانه اي اختصاصي به نام سامانه همتا براي اين كار در نظر گرفته شده است. سامانه همتا روش هاي مختلفي براي رجيستري تلفن همراه در نظر گرفته است. از جمله اين روش ها مي توان به وب سايت، كد دستوري USSD، پيامك و... اشاره كرد. البته براي دسترسي به قابليت هاي خاصي از اين سامانه مانند انتقال مالكيت سيم كارت، حتما بايد از طريق وب سايت سامانه همتا اقدام كنيد.
 
نحوه استعلام اصالت گوشي
اگر مي خواهيد يك گوشي هوشمند بخريد حتما بايد به فرآيند استعلام اصالت گوشي آگاه باشيد. براي اين كار حتي نيازي به باز كردن جعبه گوشي و يا استفاده از آن هم نداريد. تنها به شناسه 15 رقمي روي جعبه گوشي كه به كد IMEI شناخته مي شود نياز داريد.

براي استعلام اصالت گوشي چند روش داريد كه ما دو مورد از ساده ترين روش ها را به شما معرفي مي كنيم:

    كد IMEI را به شماره 7777 ارسال كنيد.
    پس از شماره گيري كد دستوري #7777* و انتخاب استعلام اصالت، كد IMEI را وارد كنيد.

حالا پيامكي براي شما ارسال مي شود كه اطلاعات مختلفي از گوشي مورد نظر مانند نام، مدل گوشي، شركت وارد كننده و شناسه هاي دستگاه را شامل مي شود. به اين ترتيب مي توانيد از اصالت گوشي مطمئن شويد.

در مرحله بعد بايستي از طريق خود گوشي از اصالت آن مطمئن شويد. براي اين كار بايد گوشي را روشن كنيد و كد دستوري #06#* را بگيريد. حالا كد IMEI روي صفحه نمايش نشان داده مي شود.
سپس به راحتي مي توانيد كد نمايش داده شده را با كدي كه براي شما از طريق پيامك ارسال شده است تطبيق دهيد تا از اصالت گوشي مطمئن شويد.
 
نحوه رجيستري گوشي
بعد از استعلام اصالت گوشي نوبت به نحوه رجيستري گوشي مي رسد. براي رجيستري گوشي در شبكه بايد يك كد فعال سازي رجيستري توسط فروشنده به شما داده شود. اين كد فعال سازي رجيستري كدي 6 رقمي و يك بار مصرف است. حالا براي ثبت رجيستري گوشي يكي از ساده ترين راه ها استفاده از كد دستوري است.
 
نحوه رجيستري گوشي از طريق كد دستوري
    ابتدا كد دستوري #7777* را شماره گيري كنيد.
    سپس از منويي كه ظاهر مي شود عدد مربوط به گزينه فعال سازي را وارد كنيد.
    سپس بايستي كد IMEI گوشي كه در بخش قبلي نحوه استعلام آن را ياد داديم را وارد كنيد.
    حالا بايد آن كد فعال سازي رجيستري (همان كد 6 رقمي كه فروشنده به شما مي دهد) را وارد كنيد.
    سپس بايد شماره سيم كارتي كه مي خواهيد گوشي را با آن فعال كنيد را وارد كنيد.
    در مرحله آخر بايد اطلاعاتي كه وارد كرده ايد را تاييد كنيد.

حالا براي شما پيامكي ارسال مي شود كه تاييد مي كند كه فرآيند ثبت رجيستري گوشي با موفقيت انجام شده است.
 
نحوه رجيستري گوشي از طريق سامانه همتا
ثبت رجيستري گوشي از طريق سامانه همتا هم مشابه روش بالاست. در اين روش هم باز به شماره سيم كارت، كد IMIE و همان كد يك بار مصرف نياز داريد.

در اين آموزش نحوه رجيستري گوشي را به شما ياد داديم اما همان طور كه گفتيم گوشي تنها با همان سيم كارتي كه آن را ثبت كرده ايد، رجيستر شده است؛ اما نگران نباشيد اگر بخواهيد سيم كارت ديگري را روي گوشي استفاده كنيد كافي است وارد سامانه همتا شده و مراحل انتقال مالكيت را طي كنيد. به اين ترتيب سيم كارت جديد روي گوشي شما رجيستر مي شود. از سامانه همتا و بخش انتقال مالكيت هنگام خريد و فروش گوشي هم مي توانيد استفاده كنيد.

https://faceit.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید