۱۳۹۴-۰۲-۰۲
همکاری Kaspersky و پلیس هلند برای مقابله با نرم‌افزارهای باجگیر
شرکت امنیتی Kaspersky همکاری‌های گسترده‌ای را با واحد ملی جرایم سایبری (NHTCU) وابسته به پلیس هلند آغاز کرده است تا به موجب آن نرم‌افزار رایگانی در اختیار کاربران قرار دهد که به کمک آن بتوانند فایل‌های کدگذاری شده توسط ابزارهای باجگیر از جمله CoinVault را آزاد کنند. به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات »
شرکت امنیتی Kaspersky همکاری‌های گسترده‌ای را با واحد ملی جرایم سایبری (NHTCU) وابسته به پلیس هلند آغاز کرده است تا به موجب آن نرم‌افزار رایگانی در اختیار کاربران قرار دهد که به کمک آن بتوانند فایل‌های کدگذاری شده توسط ابزارهای باجگیر از جمله CoinVault را آزاد کنند.

  به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات ایران از ایستنا، باجگیر افزار CoinVault سیستم‌های ویندوزی را مورد حمله قرار می‌دهد و فایل‌های متعلق به کاربران را رمزگذاری می‌کند تا امکان دسترسی به آنها وجود نداشته باشد. این نرم‌افزار باجگیر از نوامبر گذشته توسط هکرها مورد استفاده قرار گرفته است تا داده‌های شخصی کاربران را قفل کند و آنها را از دسترس کاربران دور نگه دارد.

مرکز امنیتی NHTCU به تازگی یکی از سرورهای CoinVault و پایگاه داده مخصوص رمزگذاری فایل‌های کاربران را شناسایی کرده است. این آژانس وابسته به دولت هلند یافته‌های خود را با شرکت امنیتی Kaspersky در میان گذاشته است تا ابزار ویژه‌ای تولید شود که به کاربران کمک کند فایل‌های قفل شده را باز کنند و آنها را به رایانه‌های شخصی خود بازگردانند.

لازم به ذکر است که طی چند ماه گذشته فقط در هلند بیش از ۷۰۰ دستگاه رایانه شخصی گرفتار باجگیر افزار CoinVault شده‌اند و تعداد بیشتری رایانه آلوده شده در کشورهای آلمان و آمریکا شناسایی شده است.

البته ابزار Kaspersky یک راهکار جامع و کاربردی محسوب نمی‌شود و مرکز NHTCU هنوز نتوانسته است تمام اطلاعات مربوط به سرورهای CoinVault را به دست آورد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید