۱۳۹۴-۰۲-۱۵
فهرست جستجوهای خود را در گوگل ببینید!
گوگل امکان جدیدی برای مشاهده جستجوهایی که در این موتور جستجو انجام داده اید را فراهم کرده است. به گزارش لیزنا، گوگل در اقدامی جالب به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند فهرست جستجوهایی که در این موتور جستجو انجام داده اند را مشاهده کرده و از آن خروجی بگیرند. البته این فهرست در »
گوگل امکان جدیدی برای مشاهده جستجوهایی که در این موتور جستجو انجام داده اید را فراهم کرده است.

 

البته این فهرست در زمانهایی که کاربر در اکانت جیمیل خود وارد شده گردآوری شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد، تا بتوانند جستجوهایی که در چند ماه اخیر انجام داده اند را در یک لیست مشاهده نمایند. البته اگر مرورگر اینترنت در حالت "incognito" استفاده شده باشد، گوگل اطلاعات را ذخیره نکرده است.

 

این امکان جالب و هیجان انگیز، گرچه می تواند به شما برای یافتن مواردی که جستجو کرده اید و مجددا به آن نیاز دارید کمک کند، اما می تواند خطر بزرگی نیز برای کاربران باشد. اطلاعاتی که در فهرست جستجوها نمایش داده میشود، می تواند اطلاعات زیادی در مورد شخص را فاش کند. البته گوگل دسترسی به صفحه فهرست جستجوها را فقط به شخص کاربر می دهد، اما اگر فایل جستجوها دانلود شود می تواند در اخیتار دیگران نیز قرار بگیرد.

 

خروجی که گوگل در صفحه فهرست جستجوها در اختیار کاربر قرار می دهد با فرمت JSON و مخفف JavaScript Object Notation است.

 

لیزنا توصیه ای برای استفاده از این قابلیت ندارد، اما اگر علاقه مند هستید که ببینید در چند ماه گذشته چه جستجوهایی انجام دادید، می توانید از این لینک استفاده نمایید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید