۱۳۹۳-۱۱-۱۸
تاریخچه گوگل
گوگل، در سال ۱۹۹۶ توسط دو دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، لری پیج و سرگئی برین در گاراژ خانه یکی از دوستانشان پایه گذاری شد. دامین www.google.com در سال ۱۹۹۷ ثبت گردید. گوگل در ابتدا یک پروژه تحقیقاتی با نام backrub بود. این پروژه با این نظریه شکل گرفت که صفحاتی که لینک های مرتبط »
گوگل، در سال ۱۹۹۶ توسط دو دانشجوی دکتری دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، لری پیج و سرگئی برین در گاراژ خانه یکی از دوستانشان پایه گذاری شد. دامین "www.google.com" در سال ۱۹۹۷ ثبت گردید. گوگل در ابتدا یک پروژه تحقیقاتی با نام backrub بود. این پروژه با این نظریه شکل گرفت که صفحاتی که لینک های مرتبط بیشتری از طرف صفحات دیگر به آن ها داده شده، رتبه بالاتری خواهند داشت. در سال ۲۰۰، گوگل با فروش کلمات کلیدی، به صعود خود ادامه داد.

اولین بودجه گوگل با مبلغ ۱۰۰ هزار دلار، در سال ۱۹۹۸ توسط اندی بکولشیم، به این شرکت داده شد. سرمایه گذاران اصلی گوگل، کاینر پرکن کافیلد و بایرز می باشند. از زمان اولین فروش سهام به بازرگانان به بعد، قیمت سهام گوگل با نرخ چشم گیری رشد نمود، به گونه ای که در سال ۲۰۰۵، ارزش گوگل به ۸۰ میلیارد دلار رسید.

دستمزد کارکنان قدیمی گوگل بر اساس سهام ، منافع زیادی برای کارکنان به همراه داشت. اما با لغو این سیستم، حقوق کارمندان به کمتر از استاندارد صنعتی رسید. از این رو بسیاری از کارکنان و متخصصان به دلیل نارضایتی از شرایط جدید، شرکت را ترک نمودند. در این هنگام سیاست جدیدی به نام "استراحت ابتکاری" به منظور ترغیب کارکنان، در شرکت پیاده سازی شد. بدین معنا که کارکنان اجازه دارند ۲۰ درصد از وقت خود را به انجام پروژه های مورد علاقه خویش بپردازند. بر طبق بررسی های صورت گرفته،بسیاری از خدمات مهم گوگل، مانند gmail و گوگل نیوز در زمان استراحت ابتکاری شکل گرفته اند.

از جمله محصولات و خدمات گوگل، به جز جستجوگر، می توان به Gmail، GoogleChrome، سیستم عامل های اندروید و کروم و یوتیوب اشاره نمود.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید