رخساره های ایران
۱۳۹۷-۰۲-۲۲
کتاب «رخساره‌های ایران» رونمایی شد
کتاب رخساره‌های ایران و مدیریت سازمان‌ها و مراکز فرهنگی، عصر امروز در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب رخساره‌های ایران و مدیریت سازمان ها و مراکز فرهنگی عصر امروز در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

رجبعلی سالاریان مولف این اثر اظهار داشت: حدود 20 سالی است در حوزه فرهنگ کار فرهنگی انجام می دهم. طی این مدت با مشکلات این حوزه در بخش مدیریت سازمان‌ها و مراکز فرهنگی کشور آشنا هستم و با عنایت به اینکه رشته دکتری من مدیریت فرهنگی است از این رو در حوزه مدیریت فرهنگی مشکلاتی را احصا کردم.

وی افزود: تصورم این است که می‌توان با رویکرد جدید و با توجه به نیازهای جامعه، کتاب‌هایی در حدی که بتواند مراکز کوچک را اداره کند و مقدمه‌ای برای مراکز بزرگ باشد، تالیف کرد.

وی افزود: در این کتاب سعی شده تعاریف فرهنگ از نگاه دانشمندان و شخصیت های مهم داخلی و خارجی ارائه شود.

سالاریان همچنین ضمن بیان اینکه یکی از مهمترین بخش های کتاب مشکلات حوزه توزیع کالای کتاب را شامل می شود، ابراز داشت: مشکل اساسی کشور توزیع است. در کشور ما کالاهای فرهنگی زیادی توزیع می‌شود ولی در توزیع آنها دچار مشکل هستیم. ما سعی کردیم کاری کنیم چگونگی صادرات کالاهای فرهنگی را با روش‌های مختلف بیان کنیم. 

وی در پایان به قوانین و مقررات حوزه فرهنگی اشاره و آنها را مربوط به سال های دور دانست و گفت: در این کتاب سعی شده با توجه به شرایط روز موارد و تعریف  راهکارهای بدیعی ارائه شود.

* رابطه مستقیم نمایشگاه کتاب و شبکه توزیع 
حسین صفری مدیر کمیته رفاهی و اجرایی نمایشگاه هم، کتاب «رخساره‌های ایران» را ارزشمند دانست و گفت: این کتاب سعی کرده به نوعی سازمان ها و مدیریت فرهنگی را به چالش بکشد، ضمن اینکه نقدهای جدی در آن مطرح شده است. 

وی گفت: هر چه در این حوزه قلم زده شود کم است، چرا که موازی کاری‌های فراوانی دیده می‌شود. نکته قابل توجه اینکه سازمان‌ها از زمان طاغوت در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته که ارزش آن را دوچندان کردند.

وی در مورد نویسنده اثر هم گفت: آقای سالاریان 20 سال از عمر خود را در حوزه فرهنگ سپری کرده و به تجربه سطوح مختلف از جمله نمایشگاه های کتاب، قرآن و بین المللی پرداخته است و مهمترین شاخصه او این است که شغلش با رشته تحصیلی همخوانی دارد اما نکته‌ای که او امروز به درستی اشاره کرد، توزیع است، چرا که اگر شبکه توزیع داشته باشیم نمایشگاه خلوت‌تر خواهد بود.

پیرمحمدزاده استاد دانشگاه نیز ضمن اشاره به برگزاری مسابقه عکس در موضوعات تاریخی، فرهنگی و طبیعی و معرفی برگزیدگان آن گفت: برترین عکس این مسابقه برای چاوش هماوندی بود که طراح جلد این کتاب نیز همین عکاس است اما حاصل مسابقه ای که برگزار شد نمایشگاه عکس گروهی از سراسر ایران بود که در نهایت عکس ها به کتاب مبدل شد. امیدواریم این کتاب و سایر کتابها نقطه عطفی برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران باشد.

صفاپور در پایان این نشست از استقبال یک ناشر انگلیسی از این کتاب اشاره کرد و آن را خبر خوب دانست.


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید