چکیده نویسی و نمایه سازی مقالات آرشیو خراسان
۱۳۹۵-۰۳-۰۷
چکیده‌نویسی و نمایه‌سازی مقالات آرشیو خراسان
این کتاب تلخیصی از مدارکی می باشد که اطلاعات مندرج در آنها برگرفته از نشریات کمابیش قدیمی(فاصله زمانی پنجاه سال اخیر) آرشیو مطبوعات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است که تاکنون کمتر در موضع معرفی قرار گرفته اند.
چکیده‌نویسی و نمایه‌سازی مقالات آرشیو خراسان/ تالیف حمیرا رئیسیان‌زاده.- مشهد: اداره اسناد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، ‎۱۳۷۹.
‎۸۵ص.
کتابنامه: ص. ‎۸۵.
موضوع: ‎۱.چکیده‌نویسی. ‎۲.نمایه‌سازی.
شماره دیویی: چ 993 ر 025/4028
 

کتاب "چکیده مقاله های خراسان" تلخیصی از مدارکی می باشد که اطلاعات مندرج در آنها برگرفته از نشریات کمابیش قدیمی(فاصله زمانی پنجاه سال اخیر) آرشیو مطبوعات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی است که تاکنون کمتر در موضع معرفی قرار گرفته اند. چکیده مقاله های خراسان علاوه بر روشن نمودن ارزش ویژه مجلات وزین و سابقه تألیفی مؤلفان مقاله ها، در امر ارائه و انتقال آسان و سریع اطلاعات به خواننده و امکان انتخاب جامعی از مقاله های موضوعی خراسان و برداشت خلاصه ای از مفاهیم آنها به صورت نمایه و چکیده نقش دارد.

منبع اصلی برای تهیه مطالب این کتاب، مقاله های معرفی شده در کتاب مقاله نامه خراسان تألیف نقیب نقوی، همچنین 500 مقاله انتخابی از آرشیو مطبوعات و دوره کامل مجله های نامه آستان قدس، مشکوه، بررسیهای تاریخی و مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بوده است. برای متن کتاب 2710 مقاله نمایه سازی و چکیده نویسی شده که مورد ویرایش نیز قرار گرفته اند.

در این کتاب بخشی با عنوان "مشاهیر و معارف خراسان" وجود دارد که آغاز کار با نام مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع)می باشد و سپس اسامی افراد به ترتیب حروف الفبای فارسی تدوین شده است. خراسانی بودن افراد نیز از چهار جنبه و براساس زادگاه، آرامگاه، موطن و نشو و نما مشخص شده است. مبحث مشاهیر خراسان از نظر زمانی از زمان زرتشت پیامبر ایرانی آغاز و به دوران اخوان ثالث شاعر نوپرداز پایان می یابد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید