برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی، ویژه شهادت امام ‌علی(ع)، رحلت امام(ره) و 15 خرداد در کتابخانه‌های آستان‌ قدس‌ رضوی
۱۳۹۷-۰۳-۱۳
برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی، ویژه شهادت امام ‌علی(ع)، رحلت امام(ره) و 15 خرداد در کتابخانه‌های آستان‌ قدس‌ رضوی
کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی هم‌زمان با فرا رسیدن ایام شهادت مولی‌الموحدین امام‌علی(ع)، سالگرد ارتحال پایه‌گذار انقلاب اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد، آثار خود را با این موضوعات در معرض دید عموم قرار دادند.

به گزارش آستان نیوز، هم‌زمان با ایام شهادت امیرالمؤمنین امام‌علی(ع) و سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره) و قیام 15خرداد، نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار به مدت یک هفته در کتابخانه‌های وابسته آستان‌قدس‌رضوی در سطح کشور برپا شده است.

معاون امور کتابخانه‌های وابسته آستان‌ قدس ‌رضوی، هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را نشر معارف اهل‌بیت(ع)، آشنایی بیشتر مخاطبان با اندیشه‌ها و اهداف امام‌خمینی(ره) و فرهنگ انقلاب و همچنین گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ذکر کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها در مشهد در کتابخانه‌هایی مانند آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی واقع در بلوار مصلی، كتابخانه آيت‌الله حاج شيخ مجتبی قزويني(ره) در خیابان طبرسي، کتابخانه امام‌رضا(ع) مسجد غدیر باباعلی5 در بلوار اندیشه، کتابخانه مسجدجوادالائمه(ع) در خيابان هاشميه و همچنین مجتمع فرهنگي و كتابخانه امام‌رضا(ع) قوچان، كتابخانه امام‌رضا(ع) در تربت‌حيدريه و فرهنگسراي بزرگ امام‌رضا (ع) در سرخس برگزار شده است.

جعفر درباغ عنبران با بیان اینکه این محصولات فرهنگی، قابل امانت به اعضا است، از برخی منابع در معرض نمایش نام برد و بیان کرد: مدینه‌المعاجز، حکمت عملی در نهج‌البلاغه، جامعه علوی در نهج‌البلاغه، هستی‌شناسی از دیدگاه امام علی(ع)، منتهی‌الامال، درس‌هایی از امام(ره): پنج پیام تاریخی، حج ابراهیمی در پیام‌های امام‌خمینی‌(ره)، وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام‌خمینی‌(ره)، خاطرات 15 خرداد، وسایل ارتباط جمعی از دیدگاه امام‌خمینی(ره)، خودباوری و خودکفایی، قرائت امام خمینی از سیاست، شناخت ادیان در آثار امام‌خمینی، نماینده شایسته و مجلس مقتدر از دیدگاه امام خمینی، همدلی با رایحه روح‌الله، سیره عملی امام خمینی در اداره امور کشور، آزادی از دیدگاه امام خمینی(ره) و داستان‌های شگفت از زندگی امام خمینی(ره) از جمله کتاب‌های ارایه شده در این نمایشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: نرم‌افزارهای بنیان مرصوص، روح‌الله، مستند سیره عملی امام‌روح‌الله، عشق جاوید، شرح فراق، در خلوت خورشید، اندیشه یک انقلاب، پیشوای عدالت، شاخص، مجموعه آثار امام خمینی و... نیز از جمله آثاری است که در بخش نرم‌افزاری این نمایشگاه‌ها، به معرض تماشا گذاشته شده است.

درباغ‌عنبران همچنین اعلام کرد: اهدای کتاب «چراغ راه وصيت‌نامه سياسي الهي امام خميني (ره)» به مراجعين از برنامه‌های ویژۀ کتابخانه مسجد مسجد جوادالائمه(ع) در خيابان هاشميه 33 مشهد است.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید