برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی در کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی
۱۳۹۷-۰۳-۱۳
برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی در کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی
به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و حماسه 15 خردادو همچنین تقارن آن با ایام شهادت حضرت علی(ع) کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی نمایشگاه‌های مناسبتی را برگزار می‌کنند.

به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه‌ها که با هدف معرفی امام علی(ع) و زندگی سراسر نور و پر برکت این امام همام و نیز تربیت شده مکتب اهل بیت(ع)؛ امام خمینی(ره) به جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود، فرصتی را فراهم می‌کند تا بازدیدکنندگان با منابع متعددی در این خصوص آشنا شوند.

«ماه نخلستان» عنوان نمایشگاهی است که در کتابخانه مسجد الرضا(ع) تا 22 خرداد ماه دایر است و در آن بیش از 700 عنوان کتاب پیرامون موضوعات عنوان شده به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود. در کنار این نمايشگاه، برنامه‌های معرفي تازه‌هاي كتاب‌ كتابخانه، اهدای كتاب و مجله نيز در حال برگزاري است.

علي آيينه حق‌نما، امام علي خورشيد بي‌غروب، پژوهشي پيرامون زندگي علي(ع)، تاريخ اميرالمومنين(ع)، مرد نامتناهي، سيماي علي به روايت اهل سنت و امام علي(ع) نماد حكومت حق، برخی از آثاری است که در معرض بازدید عموم قرار داده شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به ساختمان این کتابخانه واقع در احمدآباد خيابان رضا 36 از آثار موجود بهره‌مند شوند.

مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(ع) درگز نیز با برپایی نمایشگاه «سکوت آفتاب» منتخبی از کتاب‌های موجود مرتبط با ایام لیالی قدر، شهادت امام علی(ع)، رحلت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد را برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

شرحی بر قرآن به ترتیب نزول آیات، جلوه‌هایی از اعجاز قرآن، نزول قرآن و رویای هفت حرف، زیباشناسی قرآن از نگاه بدیع، سبک‌شناسی قرآن و واژه‌شناسی قرآن مجید، در خصوص زندگی و عظمت مولی متقین علی(ع)، کتاب‌های سکوت آفتاب شامل ماجرای شهادت حضرت علی(ع) و... از عناوین برگزیده‌ای است که جهت آشنایی جوانان و اعضای کتابخانه در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه واقع در خیابان امام خمینی(ره) 27، از این نمایشگاه که از 12 الی 22 خرداد ماه برگزار است، دیدن نمایند.

کتابخانه امام صادق(ع) نیز نمایشگاهی را با عنوان «فراق یار» برگزار کرده که در آن علاوه بر عرضه منتخبی از عناوین مرتبط با سیره و شخصیت امام علی(ع) و مبارزات و اندیشه‌های امام راحل، در قسمتی از این نمایشگاه آثار و منابع مربوط به حماسه 15 خرداد نیز ارائه شده است.

حکمت عملی در نهج‌البلاغه؛ جامعه علوی در نهج‌البلاغه؛ هستی‌شناسی از دیدگاه امام علی(ع)؛ نوسازی جامعه از دیدگاه امام خمینی(ره)؛ خودباوری و خودکفایی؛ قرائت امام خمینی از سیاست؛ بسیج در اندیشه‌های امام خمینی(ره)؛ اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)؛ شناخت ادیان در آثار امام خمینی؛ درس‌هایی از امام(اخلاق در خانواده)؛ نماینده شایسته و مجلس مقتدر از دیدگاه امام خمینی؛ همدلی با رایحه روح‌الله؛ از جمله آثار ارائه شده در این نمایشگاه می‌باشد.

این نمایشگاه از 11 خرداد ماه به مدت یک هفته فعال خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه واقع در خیابان دانشگاه از آن بازدید به عمل آورند.

«معمار انقلاب» نیز عنوان نمایشگاهی است که در کتابخانه حسینیه امام رضا(ع) واقع در خیابان هاشمی‌نژاد کوچه ناظر مشهد از تاریخ 12 خرداد ماه به مدت یک هفته فعال است. در این نمایشگاه نیز منتخبی از آثار موضوعی در قالب کتاب، نرم‌افزار و پوستر برای بازدید علاقه‌مندان مهیا شده است.

همچنین کتابخانه زینبیه از کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی واقع در مطهری شمالی 2 مسجد زینبیه مشهد نیز با برگزاری نمایشگاه «روح‌الله» به معرفی آثاری پیرامون شخصیت و فعالیت و تفکر امام راحل اقدام نموده که این نمایشگاه از 10 الی 17خرداد ماه برگزار است.

گفتنی است کتابخانه‌های زیرمجموعه معاونت امور کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی با برپایی نمایشگاه‌های گوناگون در مناسبت‌های مختلف در مسیر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کنند.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید