۱۳۹۴-۱۱-۱۸
معرفی پورتال فلسفه
 
سایتzeroland یک منبع مرجع از دسته منابع ردیف اول،  در حوزه های مختلف ، هنر، ادبیات و فلسفه می باشد.این سایت ، لیست جامعی از وب سایت های گوناگون را در اختیار کاربران قرار می دهد. سایت مذکور، یک شاخص جامع و نظام مند و قابل اعتماد در خصوص اطلاع رسانی و معرفی وب سایت های معتبر در سراسر جهان و در زمینه موضوعی مرتبط است.مطالب بر اساس حروف الفبا و بر اساس یک طبقه بندی جامع ذیل موضوع، سبک، دوره و نام کشورنمایه شده اند .در این سایت می توان به بسیاری از وب سایت هایی که در نتیجه جستجو با موتورهای کاوشگر یافت نمی شوند، دست یافت.این سایت برای استفاده علاقمندان، دانشجویان و هنرمندان و رسانه های هنری طراحی شده است. پوررتال مفید فلسفه بخشی از سایتzeroland میباشدکه در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد.
هدف
هدف سایت اشاعه اطلاعات در حوزه های مختلف ادبیات و هنر و فلسفه می باشد  و جالب است که فلسفه برگزیدن نام سایت را به معنای سرزمین صفر اینگونه بیان می کنند که صفر به معنای هیچ است و لند بمعنای سرزمین ، نام این سایت از آن رو سرزمین صفر انتخاب شد که پدیدآورندگان آن معتقدند این سایت یک سایت جهانی و برای همه جهانیان بدون مشخص کردن هیچ مرز و محدودیتی است و هدف ان اشاعه اطلاعات به همه انسانها فارغ از محدوده فیزیکی تقسیمات کشوری ، سن، جنس و نژاد است . هدف دیگر سایت جامعیت بخشیدن به محتوای سایت از هر طریق ممکنی است بگونه ای که از کاربران می خواهد که در صورت آشنائی با وب سایت های معتبری که در این سایت لینک نشده اند حتما آنها را برای لینک کردن به سایت معرفی نمایند.
بخش های مختلف پورتال
در صفحه اصلی سایت و در بالای صفحه  و در کنار منوهای اصلی هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، سینما، موزیک، ادبیات، نام  فلسفه نیز به چشم میخورد ، در این بخش از سایت می توان به اطلاعات جامعی در خصوص فیلسوفان بزرگ، فیلسوفان معاصر و جنبش ها ی فلسفی و دوره آنها دست یافت.
لینک های این بخش از وب سایت شامل:
 
›    زیبایی شناسی
›    یونان باستان
›    چینی
›    قاره ای
›    تجربه گرایی
›    اصول اخلاق
›    هستی گرایی
›    زبان فرانسه
›    آلمانی
›    تاریخچه هرمنوتیک
›    منطق
›    قرون وسطی
›    علوم معقول
›    پدیده شناسی
›    فلسفه زبان
›    فلسفه ذهن
›    فلسفه دین
›    فلسفه سیاسی
›    مدارس، می باشد که با کلیک بر هر کدام از گزینه ها صفحه جدیدی باز می شود که وب سایت های مورد نیاز را بر اساس موضوع و سپس ، بر اساس حروف الفبا ، جهت دسترسی طبقه بندی کرده است.
›    معرفت شناسی
›    وبلاگ ها
›    راهنماها
›    مجلات
›    سخنرانی
›    متن
›    دوره ها،
در این بخش  دو نمایه الفبایی و موضوعی وجود دارد، که از حروف الفبای انگلیسی تشکیل شده است و با در نظر داشتن نام فیلسوف مورد نظر، بر روی حرف اول نام خانوادگی وی کلیک کرده و در صورت نیاز به موضوع مرتبط با فلسفه نیز در نمایه موضوعی بر اساس حرف اول موضوع به مطالب مورد نظر می توان دست یافت.
در پرتال فلسفه با انتخاب موضوع یا شخصیت مورد نظر تمامی منابعی که اطلاعاتی در خصوص مطلب مورد نظر داشته باشند اعم از وب سایت، دایره المعارف، پرتال ، وبلاگ و… لینک گشته و در اختیار کاربر قرار داده میشود.
در این پرتال امکان خرید کتب مورد نظر بصورت اینترنتی میسر است.
این پرتال دارای کادر جستجو برای سرعت بخشیدن در کار جستجوی منابع می باشد.
همچنین  برقراری ارتباط با کاربر برای دریافت انتقادات و پیشنهادات وی از طریق تعبیه میکروسافت اوتلوک در بالا و پایین صفحه پیش روی کاربر ، جهت ارتقای وب و کمک در پیشبرد اهداف ان امکانپذیر می باشد.
آدرس این سایت: www.zeroland.co.nz/philosophy.html
تصویر صفحه اول سایت را در ذیل مشاهده می فرمایید.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید