۱۳۹۴-۱۱-۱۸
مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی
مرکز مطالعات و همکاری های علمی بین المللی
 به منظور کمک به پیشبرد اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینۀ گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی داخل و خارج از کشور تاسیس شد. پیرو مذاکراتی که در طول برگزاری سومین اجلاس فرهنگستان علوم جهان سوم (TWAS) در مهر ماه ۱۳۶۹ در ونزوئلا انجام شد، یادداشت تفاهم همکاری های مشترک علمی– فناوری میان وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان و مرحوم استاد عبدالسلام، رئیس مرکز بین المللی فیزیک نظری (ICTP) در دی ماه ۱۳۶۹ به امضاء رسید. در پی این یادداشت تفاهم و با تاخیری چند ساله، دردسامبر ۱۹۹۸ (آذر۱۳۷۷)، ضمن سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای شرکت در دهمین نشست فرهنگستان علوم جهان سوم در تریست ایتالیا، یادداشت تفاهم همکاری دیگری میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ومرکز بین المللی فیزیک نظری عبدالسلام امضا شد. برای تحقق این تفاهم نامه وزارت آموزش عالی کشورمان در فروردین ماه سال ۱۳۷۸ دفتری با نام "مرکزهمایشهای علمی بین المللی" (ISMO ) در تهران تاسیس کرد. این مرکزدر سال ۱۳۸۰ به عنوان مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی از شورای گسترش آموزش عالی مجوز گرفت. به منظور گسترش فعالیتها در چارچوب ساختار جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رفع برخی نیازهای پشتیبانی از پژوهش در کشور از جمله همکاری در پروژه‌های علمی بین المللی و گسترش روابط بین الملل، مرکزدر مرداد ماه سال ۱۳۸۰ با مجوزشورای گسترش آموزش عالی با عنوان جدید «مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی» آغاز به کار کرد.
اهداف:
  • تبیین نیاز های علمی و تحقیقاتی کشور
  •  توسعه علمی مراکز تحقیقاتی کشور با استفاده از تجارب متخصصان سایر کشورها
  • استفاده از آخرین دستاوردهای علمی محققان در سراسر جهان از طریق برگزاری دوره ها، کارگاه های آموزشی، و همایشهای منطقه ای و بین المللی
 
بخش های مختلف سایت
برنامه ها: معرفی برنامه های مرکز در این بخش انجام می گیرد.دعوت برای پژوهش مشترک و برنامه پژوهشی جندی شاپور در قسمت های معرفی، پروژه های اجرا شده، پروژه های در حال اجرا، و فراخوان برای شرکت در پژوهش  از زیر مجموعه های این بخش می باشد. ضمن اینکه برنامه های عمدۀ مرکز مطالعات و همکاریهای علمی بین المللی عبارتند از: برنامۀدعوت برای پژوهش مشترک، برنامه جندی شاپور ، ‌حمایت ها، پشتیبانی از حضور ایران در سزامی، پشتیبانی از حضور ایران در سرن،  پشتیبانی ازشاخۀ ایرانی تواس و سایر برنامه ها می باشد.
همکاری های علمی: در این بخش، ایران در سزامی[۱] و ایران در سرن[۲] : با زیر مجموعه های  فعالیت های جاری و فعالیت های انجام شده و معرفی آنها آمده است.
معرفی نیستان، تواس ایران، و فعالیت های آنها از دیگر بخش های سایت می باشد.
در بخش حمایت ها: معرفی، پروژه های جاری مورد حمایت، و انجام شده، حمایت های دانشجویی و درخواست حمایت گنجانده شده است.
مطالعات: فهرست طرحهای مطالعاتی در این بخش ، به همراه تاریخ قرار داد آمده است.
معرفی هیات امنا و دیگر برنامه ها از دیگر بخشهای سایت می باشد.
آدرس سایت: http://www.cissc.ir
 
[۱]  نورسینکروترون برای علوم تجربی و کاربردهای آن
[۲]  مرکز تحقیقات هسته ای اروپا
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید