۱۳۹۸-۰۲-۲۶
چطور آيكون باتري را به نوار وظيفه ويندوز ۱۰ برگردانيم؟
چطور آيكون باتري را به نوار وظيفه ويندوز ۱۰ برگردانيم؟


وقتی که ویندوز ۱۰ را نصب می کنید آیکون باتری در نوار وظیفه به وضوح نمایش داده می شود. اما گاهی به خاطر تنظیمات روی لپ تاپ به طور سهوی شاهد حذف این آیکون هستیم و می دانید که اگر آیکون باتری را در اختیار نداشته باشیم ممکن است با اتمام شارژ و خاموش شدن سیستم غافلگیر شویم.
نمایش آیکون باتری در ویندوز ۱۰ چگونه است!؟
برای نمایش آیکون باتری در ویندوز ۱۰ تنظیمات را به صورت زیر دنبال کنید:
وقتی که باتری از نوار وظیفه حذف می شود می توانید آن را در محیط نوتیفی ها که مایکروسافت آن را به طور کامل notification area overflow pane می نامد مشاهده کنید.
اگر همین حالا به سمت راست از نوار وظیفه نگاه کنید یک آیکون جهتی به سمت بالا مشاهده می کنید. روی این آیکون کلیک کنید تا این محوطه را مشاهده کنید:
 
همانطور که مشاهده می کنید آیکون باتری را می بینید. اما برای نمایش این آیکون در نوار وظیفه باید تنظیمات خاصی انجام دهید.
برای این کار به تسک بار برگردید و روی آن راست کلیک کنید.
از میان گزینه های مختلف نمایش داده شده Taskbar Settings را انتخاب کنید. ( به جای این روش می توانید مسیر Settings > Personalization > Taskbar را دنبال کنید )
 
در قسمت نوتیفی ها انقدر به پایین اسکرول کنید تا Turn system icons on or off را پیدا کنید.
 
حالا در این قسمت آپشن های مختلفی را مشاهده می کنید که مقابل هر کدام تاگل های مختلفی وجود دارد که برخی روشن و برخی خاموش اند. در این قسمت باید Power را پیدا کنید و تاگل مقابل آن را روشن کنید.

با این کار، تنظیمات لازم برای نمایش باتری در تسک بار را انجام داده اید.
اگر در این قسمت نمی توانید تاگل را بکشید و آن را روشن کنید یا این که به صورت خاکستری رنگ و غیر فعال تنظیم شده است این نشان از این دارد که سیستم شما، از نوع پی سی است و از باتری برخوردار نیست.
 
اگر بعد از انجام این تنظیمات باتری شما روی تسک بار قرار گرفت اما نمی توانید درصد تخمینی باقی مانده را مشاهده کنید به این دلیل است که مایکروسافت مدت هاست که این قابلیت را برداشته است. شما به طور نورمال با تنظیمات معمولی نمی توانید این قابلیت را برگردانید مگر این که از تنظیمات رجیستری استفاده کنید.

 شیوه نمایش درصد باقی مانده باتری در ویندوز ۱۰
همانطور که گفته شد نمایش درصد باقی مانده باتری در ویندوز ۱۰ به صورت معمولی امکان پذیر نیست اما شما با کمک رجیستری می توانید این کار را انجام دهید که البته کمی ریسک دارد.
برای ورود به بخش رجیستری در قسمت جستجوی ویندوز، عبارت  regedit را بنویسید. در خروجی این برنامه نمایش داده می شود که مطابق عکس زیر است. باید روی آن کلیک کنید تا به محیط رجیستری وارد شوید:
 
وقتی که وارد محیط رجیستری شدید در سمت چپ، پوشه ها و زیر پوشه ها را مشاهده می کنید. به ترتیب طوری زیر پوشه ها را کاوش کنید که در نهایت به آدرس زیر برسید :
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Power
وقتی که به این مسیر وارد شدید باید دو آپشن را دیلیت کنید:
EnergyEstimationDisabled و UserBatteryDischargeEstimator ..
برای این کار در سمت راست روی EnergyEstimationDisabled راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کرده و ok را بزنید.
همین کار را برای مقدار UserBatteryDischargeEstimator نیز انجام دهید.
 
حالا باز در ساید بار سمت چپ روی Power  راست کلیک کنید و گزینه New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.
 
حالا باید برای این value که می خواهید آن را ایجاد کنید یک نام انتخاب کنید. نام آن را EnergyEstimationEnabled قرار دهید.
 
وقتی که این گزینه ایجاد شد روی آن کلیک کنید تا بتوانید مقدار های آن را تغییر دهید. تنها آپشنی که باید تغییر دهید Value Data است که باید به ۱ تبدیل شود.
 
بعد از این کار اوکی را بزنید تا تنظیمات تکمیل شود.
حالا از محیط رجیستری بیرون بیایید و بعد سیستم خود را ریستارت کنید تا علامت درصد باقی مانده به خوبی نمایش داده شود.
نمایش درصد باقی مانده باتری در ویندوز ۱۰ با یک کلیک!
اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که فوبیای کار کردن با رجیستری دارید، می توانید از ترفند آماده ما برای تغییرات در رجیستری استفاده کنید.
ما این تنظیمات را در قطعه کدی قرار داده ایم که با یک کلیک بر آن، تمام آن چه که گفتیم به طور اتوماتیک و بدون اختلال روی سیستم خود ایجاد خواهید کرد.
 
برای دانلود این فایل کلیک کنید
مراجعه نمایید با این دانلود یک فایل فشرده زیپ دانلود می کنید که حاوی دو قطعه کد فعال کردن و غیر فعال کردن است. در پوشه این دو فایل دیده می شود که عکس آن را در بالا می بینید.
روی گزینه enable کلیک کنید تا این ترفند روی باتری و رجیستری اعمال شود. اگر از این کار پشیمان شوید، یک راه پیش رویتان است و آن هم این که روی disable کلیک کنید.
 

 

منابع:
https://www.gooyait.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید