بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های فاتحان خرمشهر در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی
۱۳۹۸-۰۳-۰۳
به مناسبت روز ایثار و مقاومت رقم خورد،
بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های فاتحان خرمشهر در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی به مناسبت روز ایثار و مقاومت نمایشگاه فرهنگی کتاب را برگزار کردند.

به گزارش آستان نیوز، این نمایشگاه‌ها در راستای گرامی‌داشت روز آزادی خرمشهر و آشنایی هر چه بیشتر اهل کتاب و کتابخوانی با رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای ایثارگر جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس به‌ ویژه عملیات بیت‌المقدس و معرفی منابع مطالعاتی موجود با محوریت موضوعی آزادی خرمشهر و دفاع مقدس برپا شده است.
نمایشگاه «فتح الفتوح» با نمایش تعدادی کتاب چاپی و پوستر، از یکم تا چهارم خرداد در کتابخانه امام رضا(ع) تربت‌حیدریه میزبان کتاب‌دوستان است.
همچنین مجموعه‌‌ای از کتاب‌های چاپی، نرم‌افزار و پوستر در نمایشگاه «حماسه همیشه تاریخ ایران» از دوم تا نهم خرداد سال جاری، در کتابخانه امام رضا(ع) مشهد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
تالار ادبیات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز به مناسبت این ایام، کتبی را که روایت‌گر حماسه خرمشهر هستند به مخاطبان خود معرفی کرده است.
نگین تخریب، خرمشهر نمی‌میرد، شهاب، و اما خرمشهر، فصلی از باران، افلاکیان، دا، در کوچه‌های خرمشهر، فرمانده شهر، فاتحان خرمشهر، پشت دیوارهای شهر، از خرمشهر تا فاو، با کاروان شهدا، شب خاطره، تعهد سرخ، ترکش‌های ولگرد و... منتخبی از عناوین منابع چاپی و دیجیتال مجموعه نمایشگاه‌های برگزار شده‌ است.
لازم به ذکر است کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با بهره‌مندی از منابع متنوع اطلاعاتی، علاوه بر ارائه خدمات مطالعاتی به اقشار مختلف کتابخوان‌ با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی، در مسیر رشد و تعالی علمی و فکری مراجعین خود به‌ ویژه نسل جوان امروز فعالیت می‌کند.
گفتنی است، روز سوم خرداد ماه، سال‌روز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس در سال 1361، روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

منابع:
https://news.razavi.ir
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید