گذری بر خدمات کتابخانۀ تخصصی کودک آستان قدس رضوی
۱۴۰۰-۰۷-۲۱
گذری بر خدمات کتابخانۀ تخصصی کودک آستان قدس رضوی
کتابخانۀ تخصصی کودک از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی با مجموعه‌ای از کتاب‌ها و بازی‌های فکری، به پاتوقی امن برای کودکان و مادران مشهدی در منطقۀ خواجه‌ربیع تبدیل شده است.

 

به گزارش خبرنگار علم و فرهنگ آستان قدس رضوی، مسئول امورکتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) وابسته به آستان قدس رضوی، با اشاره به وجود مجموعه تخصصی کودک در کتابخانۀ تخصصی کودک آستان قدس رضوی اعلام کرد: در این کتابخانه بیش از 2هزار و 500 نسخه کتاب در موضوعات کامپیوتر، روان‌شناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان خارجی، علوم، هنر، داستان، تاریخ و غیره برای گروه‌های سنی 3 تا 10 سال نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر منابع تهیه شده برای این کتابخانه از میان کتب برتر جشنواره‌های داخلی و خارجی انتخاب و خریداری شده‌اند.

علیرضا ارجمندی به بخش‌های نشریات کودک، بازی‌های جسمی حرکتی کودکان، کتب مرجع کودکان و کتب ویژه والدین در زمینه پرورش و رشد و تربیت کودک در این کتابخانه اشاره کرد و افزود: علاوه بر امانت‌دهی کتب، بیش از 60 بازی فکری برای پرورش فکر و خلاقیت کودکان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای این کتابخانه تخصصی، کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله کارگاه خلاقیت، کارگاه محیط زیست، کارگاه‌ها و کلاس‌های عملی، کارگاه قصه‌گویی، نمایش‌های عروسکی و ویژه برنامۀ هر ماهِ سال با یک امام، در طول سال برنامه‌ریزی شده است.

ارجمندی با بیان اینکه کتابخانه و مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) در سال 79 ویژۀ نوجوانان آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: کتابخانۀ تخصصی کودک در تیرماه 1398 در فضای 100 متری با تجهیزات ویژه کودکان به این مجتمع اضافه شد که در طراحی آن علاوه بر نظر مشاوران تخصصی، نظرات شخصی کودکان نیز اعمال شده است.

وی اظهار کرد: این کتابخانه در خواجه‌ربیع 23، یکی از مناطق کم‌برخوردار مشهد مقدس بنا شده است که در این مدت با عضویت 500 کودک در این کتابخانه، تنها در طول 6ماه گذشته، علاوه بر بهره‌مندی از امکانات کارگاهی و بازی‌های فکری و گروهی، رقمی معادل 5هزار مورد امانت کتاب در کتابخانۀ تخصصی کودک به ثبت رسیده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید