کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی رنگ و بوی دوران دفاع مقدس گرفت.
۱۴۰۳-۰۷-۰۴
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی رنگ و بوی دوران دفاع مقدس گرفت.
هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، نمایشگاه‌های منابع مطالعاتی به این مناسبت در کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، برپا شد و رنگ و بویی متفاوت به این کتابخانه‌ها بخشید.

به گزارش گنجینه رضوی، این نمایشگاه‌ها با هدف گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و آشنایی هر چه بیشتر مراجعان این کتابخانه‌ها با فرهنگ ناب مقاومت و زندگي‌نامه‌ها و خاطرات شهدای دوران جنگ تحمیلی و همچنین يادآوري رشادت‌ها و دلاوري‌هاي این دوران، در قالب معرفی آثار مکتوب و دیجیتال در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در کشور، برگزار شد.  
دراین‌راستا، نمایشگاه‌هایی با عناوینی همچون «شکوه ایثار»، «دفاع مقدس»، «وطن جان است»، «روايت حماسه» و «همپاي صاعقه» در کتابخانه‌های این آستان مقدس دایر شده است. 
از جمله این کتابخانه‌ها می‌توان از كتابخانه مجتمع فرهنگي امام خميني (ره)، کتابخانه حضرت معصومه (س)، كتابخانه مسجد پنج تن (ع)، كتابخانه مسجد جوادالائمه (ع) مشهد و مجتمع‌های فرهنگي و كتابخانه‌های امام رضا (ع) در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، قوچان، درگز، قائن، بیرجند و همچنین کتابخانه وزیری یزد، نام برد. 
همچنین تعدادی از کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت هفته دفاع مقدس، با تولید و انتشار محتوا در بستر مجازی به معرفی کتاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا پرداختند. به‌طور مثال، می‌توان به كتابخانه آیت الله حاج شيخ مجتبی قزويني (ره)، کتابخانه مسجد قبا و...، اشاره کرد. 
کتاب‌هایی با عناوین؛ خاك‌هاي نرم كوشك، نورالدين پسر ايران، نگين تخريب، روز سوم، خاطرات دفاع مقدس، سلام بر ابراهيم، مجموعه فرهنگ جبهه، تقويم تاريخ دفاع مقدس، دختر شينا، مربع‌هاي قرمز، خاطرات بابانظر، فرمانده شب، چهلمين نفر، حوض خون، من زنده‌ام، عطر شب بوها و...، در نمایشگاه‌های مختلف این کتابخانه‌ها در معرض دید مراجعان گذاشته شده است.
لازم به ذکر است، کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با انجام اقدامات مختلف فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه هم‌راستا با اهداف این سازمان در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، فعالیت می‌کنند. 

افزودن دیدگاه جدید: