1
۱۳۹۶-۱۱-۲۳
آموزش نحوه كار كردن با فايل Win RAR
ما هم قصد داريم به صورت خيلي ساده براي شما طريقه ي نصب و استفاده از يكي از برنامه هاي آسان و پركاربرد را آموزش دهيم.

گاهي اوقات به يك مشكلي در برنامه هاي كامپيوتري برمي خوريم كه فكر مي كنيم حل كردنش كار بسيار سختي است ولي در صورتي كه آنقدرها هم كه به نظر مي آيد سخت نيست مي شود با دو تا سوال از ديگران يا گشتن تو سايت هاي معتبر هم جواب را پيدا كرد و هم مشكل را حل كرد. حالا ما هم قصد داريم به صورت خيلي ساده براي شما طريقه ي نصب و استفاده از يكي از برنامه هاي آسان و پركاربرد را آموزش دهيم.

چگونه بايد يک فايل زيپ شده را برگردانيم؟
اول بايد برنامه ي Win RAR را نصب كنيم وقتي كه نصب تمام شد دقت داشته باشيم كه همه ي پسوندها مخصوصا RAR و ZIP انتخاب شده باشد و در صورت علامت دار بودن گزينه ي cascaded context menus  گزينه ي finish را مي زنيم.

روش اول
روي فايل فشرده يا Zip يا RAR كه داريم كليك راست مي كنيم و گزينه ي Extract to Name File (نام فايل Zip يا RAR يا هر فايل فشرده ي ديگري كه داريم) را انتخاب مي كنيم با اين كار كنار فايل zip ما پوشه اي هم نام ايجاد مي شود و فايل ها در آن ريخته مي شود.

روش دوم
فايل را باز مي كنيم ( كليك راست مي كنيم و open را مي زنيم ) همه ي فايل هاي داخل آن را انتخاب مي كنيم و كليدهاي ctrl+c را براي كپي كردن فايل مي زنيم و در جايي كه مي خواهيم كپي كنيم paste مي كنيم.

حالا چگونه مي توان با WIN RAR فايل " Zip " يا " RAR " ساخت؟
1- اگر خواستيم فايل فشرده بسازيم، zip يا RAR بسازيم؟ چرا؟ خوب معلوم است  RAR ، چون خيلي فشرده تر مي شود.
2-اگر هم خواستيم كه ديگر براي شخصي كه از فايل استفاده مي كند نيازي به  download، نباشد فايل zip يا RAR را كه مي سازيم آن را  exe مي كنيم. اما توجّه كنيد كه حجم فايل zip يا RAR شما حدود 100kb افزايش پيدا مي كند اما download آن ، با مودم ها و اينترنت dial up و با سرعت 56kb مودم و سرعت download حداكثر 5kb/s ، خوب است.

توجه :دوباره يادآوري مي كنم كه در هر زماني و مخصوصا زمان ساخت فايل فشرده اول RAR و بعد گزينه ي مربوط به exe شدن فايل را انتخاب كنيد.

طريقه ي ايجاد فايل rar يا zip به وسيله ي برنامه ي win rar:
1- روي فايل مورد نظر كليك راست مي كنيم و گزينه ي Add to archive را انتخاب مي كنيم كه پنجره اي باز مي شود.
2-اگر مي خواهيم با بيشترين مقدار ممكن فايل ما را فشرده كند از پايين سمت چپ از بين دو تا ابزار كشويي كه در compression method وجود دارد گزينه ي Best را انتخاب مي كنيم.
3- اگر مي خواهيم داخل يك سي دي برنامه ي مورد نظرمون را فشرده كنيم حجمش از 700Mb بيشتر مي شود و داخل يك سي دي جا نمي شود مي توانيم فايل فشرده شده را طوري تنظيم كنيم كه هر 650 يا 700 مگا بايت را يك فايل كند به اين ترتيب كه وقتي فايل اصلي فشرده شده را داخل سي دي اولي اجرا مي كنيم همه ي فايل هاي داخل آن را مي ريزيم و سي دي دوم كه فايل فشرده شده ي دومي در آن قرار دارد را مي خواهد و ما سي دي دوم را در دستگاه مي گذاريم و گزينه ي مورد نظر را فشار مي دهيم و فايل هاي داخل آن را كه ادامه ي سي دي اوليست مي ريزد. اگر بخواهيم اين فايل ها را داخل بيشتر از 2 تا سي دي هم بريزيم اين كار ممكن است در پايين اين پنجره در شكل بعدي سمت چپ گزينه كه كشويي هم هست با نام splite to volumes, bytes وجود دارد كه مي توان مقدار مورد نظر براي يك فايل كه بيشترين مقدار حجم را داشته باشد انتخاب يا تايپ كنيم اگر براي هر فايل 1kb در نظر بگيريم 1000 بايت مي شود.

نكته :اگر مي خواهيم برنامه ي توليد شده ي خودمان را به طوري كه  قبلا گفتيم در يك سي دي بريزيم بايد حتما گزينه ي exe شدن فايل فشرده را انتخاب كنيم.

مرور مطالب گفته شده :
1)انتخاب rar يا zip بودن در سمت چپ پنجره ي ذكر شده.
2)جدا كردن هر قسمت x بايتي در منوي كشويي سمت چپ و پايين پنجره
3)انتخاب اندازه فشردگي در compression method
4)براي يك فايل معمولي از سمت چپ يكي از گزينه هاي rar يا Zip را انتخاب مي كنيم كه rar بهتر است، و براي exe كردن فايل براي اينكه از برنامه ي win rar استفاده نكنيم در قسمت Archiving Option گزينه ي Create SFX archive را انتخاب مي كنيم تا فايل ما exe شود. ( فايل هاي exe را فايل هاي خودكفا يا خوداجرا هم مي گوييم. )
5)    در زبانه comment به معني " توضيحات "، توضيحات لازم درباره ي فايل مورد نظرمان را مي نويسيم.
6- آخر اينكه گزينه ي OK را مي زنيم تا يك فايل فشرده بسازيم. با زدن اين گزينه در ميله ي بالايي هر فايل كه فشرده مي شود يك بار از 0 تا 100 پر مي شود و براي تكميل نهايي و اعلام كلي نتيجه ي فشرده سازي در ميله ي پاييني از 0 تا 100 را نشان مي دهد.

منبع:amoozesh-computer.ir


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید