1
۱۳۹۷-۰۱-۲۷
غيرفعال سازي لمسي در ويندوز 8
متاسفانه فعال بودن اين قابليت روي ويندوز 8 در رايانه هاي مجهز به صفحه نمايش لمسي يك مشكل اساسي دارد.
  
لذت استفاده از ويندوز 8 زماني افزايش مي يابد كه رايانه شما مجهز به صفحه نمايش لمسي باشد و بتوانيد استفاده از محيط مترو و ديگر بخش هاي سيستم عامل را با لمس انگشتان خود روي صفحه تجربه كنيد.
 
اين روزها لپ تاپ هاي بسياري به اين قابليت مجهزند و بسياري از كاربران نيز استفاده از ويندوز 8 با لمس انگشتان روي صفحه را تجربه كرده اند و مطمئنا اين تجربه براي آنها لذت بخش بوده است. متاسفانه فعال بودن اين قابليت روي ويندوز 8 در رايانه هاي مجهز به صفحه نمايش لمسي يك مشكل اساسي دارد. مشكل زماني مشاهده مي شود كه شما در شرايط خاصي قرار بگيريد.
 
فرض كنيد در حال كار با رايانه هستيد و يك كودك كنجكاو به شما و رايانه نزديك مي شود. از آنجا كه بسياري از كودكان علاقه دارند به صفحه نمايش دست بكشند، مانند گذشته نمي توانيد با خيال راحت به استفاده از رايانه بپردازيد، زيرا دست كشيدن روي صفحه نمايش نيز موجب بروز يك عملكرد در سيستم عامل مي شود. در اين شرايط غيرفعال كردن قابليت تاچ مي تواند مفيد باشد كه متاسفانه گزينه اي براي انجام اين كار در ويندوز 8 و 1/8 طراحي نشده است.
 
دوست داريد با يك ترفند ساده اين قابليت را در ويندوز غيرفعال كنيد؟
1ـ روي آيكون Computer كليك راست كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد.
 
2ـ در پنجره به نمايش درآمده روي Device Manager كليك كنيد.
 
3ـ در كادر مياني صفحه، گزينه Human Interface Devices را پيدا كرده و با كليك روي آيكون «+» آن را باز كنيد.
 
4ـ در اين مرحله گزينه هاي زيادي با عنوان HID Compliant مشاهده خواهيد كرد. در بيشتر موارد يكي از اين گزينه ها HID Compliant Touch Screen است و شما مي توانيد با انتخاب و كليك راست روي آن، گزينه Disable را انتخاب كنيد تا قابليت لمسي غيرفعال شود.
 
در صورتي كه گزينه ذكر شده در فهرست به نمايش درآمده وجود نداشت، بايد هريك از گزينه هاي همراه با عبارت HID Compliant را جداگانه Disable كنيد تا قابليت لمسي دستگاه غيرفعال شود.
 
توجه: براي فعال سازي مجدد نيز مي توانيد با مراجعه به Device manager روي گزينه غيرفعال شده كليك راست كرده و Enable را انتخاب كنيد.

منبع:http://www.beytoote.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید