1
۱۳۹۶-۰۹-۲۲
آموزش اشتراك گذاري فايل به صورت بي سيم در ويندوز ۱۰ با كمك Near Share
Near Share قابليتي جديد از ويندوز ۱۰ است كه به عنوان اشتراك گذاري نزديك شناخته مي شود.

Near Share  قابليتي جديد از ويندوز ۱۰ است كه به عنوان اشتراك گذاري نزديك شناخته مي شود. در حقيقت با اين ويژگي مي توان با همياري ويندوز ۱۰ به دستگاه هاي نزديك متصل شد و با فشردن دكمه اشتراك گذاري به طور بي سيم و وايرلس، فايل هايي را به اشتراك گذاشت. حتي مي توانيد به كمك اين ابزار، صفحات وب را هم با اطرافيان به اشتراك بگذاريد. فقط يك محدوديت ساده و منطقي وجود دارد كه در ادامه به آن مي پردازيم.
 اين قابليت را توانستيم در  پيش نمايش بيلد ۱۷۰۳۵ از ويندوز ده كه هفته جاري آن را منتشر كرد، پيدا كنيم. در اين ساخت قابليت Near Share  ارائه شده كه مي توان گفت يك تغيير ژرف براي اشتراك گذاري داده ها ميان ديوايس ها به شمار مي آيد. به نظر مي رسد كه اين ويژگي بتواند با توسعه هاي بعدي، قدرت بيشتري پيدا كند و با بهينه سازي سرعت اشتراك گذاري فايل ها، كاربران را راضي تر نگه دارد.
ايردراپ سرويسي است كه مي توان ميان آن و Near Share شباهت هايي ذكر كرد.
براي استفاده از اين قابليت نيازي نيست كه نگران محدوديت هاي برنامه اي باشيد چرا كه مايكروسافت اين قابليت را در تمام بخش ها نظير  مايكروسافت اج، ويندوز اكسپلورر  و حتي برنامه هايي مثل Photos قرار داده و شما مي توانيد براي هر سرويسي از آن استفاده كنيد.
 
آموزش استفاده از  Near Share  در ويندوز ۱۰
استفاده از اين ويژگي براي ويندوز ۱۰راحت است. اولين محدوديت اين است كه هر دو ويندوز بايد نسخه بيلد ۱۷۰۳۵  باشند.
پس از اطمينان از اين موضوع كافي است كه به Action Center برويد و از آن جا قابليت  Near Share را فعال كنيد.
كاربردهاي  Near Share در ويندوز ۱۰
اولين كاربرد آن را مي توان در  مايكروسافت اج مشاهده كنيد. بدين منظور با اين قابليت مي توانيد صفحات وب را بين ويندوز هاي مشابه، به اشتراك بگذاريد. در نوار منو در نزديكي دكمه Add Notes دكمه اشتراك گذاري وجود دارد. با اين كار منتظر ليست دستگاه ها باشيد تا در اين موقعيت سيستم هايي كه از Near Share  پشتيباني مي كنند پديدار شود. 
زماني كه فرآيند اشتراك گذاري در حال تكميل شدن است و صفحه مورد نظر ارسال شد، يك نوتيفي در بخش  Action Center  سيستم مشاهده مي شود. اگر صفحه مورد نظر، در حال پخش فيلم يا موزيك يا چيزي نظير اين باشد، به شما اجازه مي دهند كه با كمك قابليت Mute صداي آن را قطع كنيد و بعد اشتراك گذاري كنيد تا تداخل صدا ايجاد نشود و آلودگي صوتي رخ ندهد.
دقيقا مشابه اين قابليت، قابليت Continue On PC نيز در ويندوز ارائه شده كه به شما اجازه مي دهد چيزهايي را بين سيستم ها به اشتراك بگذاريد البته يك تفاوت وجود دارد و آن هم اين است كه براي استفاده از Continue On PC نياز به دسترسي به اينترنت داريد در حالي كه Near Share از نت بي نياز است. 
در  ويندوز اكسپلورر نيز مي توانيد از   قابليت Near Share استفاده كنيد. براي استفاده از اين قابليت ابتدا به  My Computer يا My PC برويد. بعد از اين فولدر مورد نظر خود را پيدا كنيد. شايد بخواهيد يك فايل را به اشتراك بگذاريد پس بايد روي ان راست كليك كنيد و بعد در ميان منو ها گزينه Share را مشاهده كنيد و روي آن كليك كنيد. 
Share
با انجام اين كار، شما مي توانيد تمام ديوايس هايي كه مي توانيد بدان متصل شويد را مشاهده كنيد. روي نام دستگاه كليك كنيد تا اتصال برقرار شود. وقتي كه اين كار تا اينجا انجام شد، در سيستم گيرنده در بخش  Action Center يك نوتيفي تاييدي مثل دريافت پذيرش از بلوتوث ايجاد مي شود. حالا بايد صبر كنيد تا فايل مورد نظر ارسال شود.
بسته به اينكه فايل مورد نظر چه اندازه حجم دارد و حاوي چه نوع ديتايي است، ممكن است مدت زمان اشتراك گذاري طولاني يا كوتاه شود.
گفتني است كه هر سيستم ويندوزي، كه از قابليت Share در منوي راست كليك برخوردار است مي تواند به راحتي اشتراك گذاري فايل را انجام دهد.

http://www.gooyait.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید