1
۱۳۹۶-۱۱-۲۱
چگونه مانع استفاده از تمام فضاي هارد در ويندوز شويم
مي خواهيم روشي را به شما معرفي كنيم كه با استفاده از آن امكان استفاده از تمام فضاي هارد ديسك در ويندوز را نخواهيد داشت.

مي خواهيم روشي را به شما معرفي كنيم كه با استفاده از آن امكان استفاده از تمام فضاي هارد ديسك در ويندوز را نخواهيد داشت. اين كار با استفاده از ويژگي هاي پيش ساخته انجام مي شود. با ما همراه باشيد.

هارد ديسك فضاي ذخيره ساز براي دستگاه هاي كامپيوتر و لپ تاپ است كه كاربران مي توانند داده هاي خود را روي آن ذخيره كنند و سيستم عامل نصب كنند. اين فضا روي همه دستگاه ها يكي نيست و انواع ظرفيت هاي آن در بازار موجود است. اگر هارد دستگاه شما ظرفيتي بين 120 تا 320 گيگابايت دارد مطمئنا با حجم فايل ها و اندازه نرم افزارهاي امروزي با مشكلات زيادي روبرو مي شويد. 
 
لازم به ذكر است كه وقتي اين فضا پر مي شود كارايي و كيفيت سيستم پايين مي آيد و كش يا داده مربوط به اپ هاي گوناگون به درستي ذخيره نمي شود. براي اين كه مطمئن شويد تنها مقدار مشخصي از فضاي هارد دستگاه تان پر مي شود مي توانيد محدوديت هايي براي آن بگذاريد. با اين كار، ديگر نگران پر شدن هارد با انواع فايل هاي مختلف نخواهيد بود و هميشه مقدار معيني از اين فضا خالي خواهد بود.
 
در اين مقاله، روشي معرفي مي شود كه مي توانيد با انجام آن فضاي هارد ديسك دستگاه را محدود كنيد و مانع از استفاده تمام فضاي موجود براي ذخيره داده ها شويد.
 
مراحل جلوگيري از استفاده تمام فضاي هارد ديسك در ويندوز
1- با سهميه بندي پارتيشن مي توان جلوي استفاده تمام فضاي هارد ديسك را گرفت. با اين كار هميشه مقدار مشخصي از فضا آزاد خواهد بود. 
 
2- براي اين منظور روي پارتيشن موردنظر كليك راست كنيد تا سهميه بندي دلخواه تان را انجام دهيد. بعد از كليك راست، يك منوي شبيه به ليست روي صفحه ظاهر مي شود. گزينه Properties را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه اين مرحله تنها روي درايو يا پارتيشن انتخاب شده انجام شود.
 
3- پنجره Properties روي صفحه ظاهر مي شود. به تب "Quota" برويد و روي "Show Quota Settings" كليك كنيد. در اينجا مي توانيد با وارد كردن يك عدد Quota دلخواه تان را روي ديسك بسازيد. براي ورود به بخش Advanced كافي است گزينه "Enable Quota Management" را تيك بزنيد.
 
نرم افزار مرتب كردن فضاي هارد ديسك, استفاده تمام فضاي هارد ديسك در ويندوز
 
4- از پنل Advanced گزينه "Limit disk space to" را انتخاب و سپس ميزان موردنظرتان را مشخص كنيد. حتي مي توانيد براي زماني كه نزديك به پر شدن فضاي در دسترس شديد يك پيام اخطار دريافت كنيد.
 
نرم افزار مرتب كردن فضاي هارد ديسك, استفاده تمام فضاي هارد ديسك در ويندوز
 
 
5- تغييرات را ذخيره كنيد. از حالا به بعد تنها قادر به استفاده از ميزان تعيين شده از فضاي هارد خواهيد بود و امكان فراتر رفتن از آن وجود ندارد.
 
منبع:shabakeh-mag.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید