1
۱۳۹۷-۰۵-۱۵
با اين پنج قابليت مخفي در واژه پرداز Word آشنا شويد
در اينجا ما چند نمونه از امكانات مخفي و جالب توجه Word ۲۰۱۳ را براي شما معرفي مي كنيم.

واژه پرداز مايكروسافت، قطعا يكي از ابزارهايي است كه بسياري از كاربران هر روزه چندين بار به آن مراجعه كرده و از امكانات آن بهره مي برند. دانستن نكاتي چند از اين واژه پرداز قدرتمند، مي تواند كار با آن را بسيار ساده تر از هميشه سازد و از آنجا كه Word از اين نكته ها به وفور دارد، تصميم گرفتيم چند نمونه از آن ها را براي شما بازگو كنيم.

باز كردن واژه پرداز Word و شروع به تايپ در آن كاري است كه اغلب ما كاربران، روزانه با اين واژه پرداز انجام مي دهيم؛ اما امكانات فوق العاده و كم نظيري در اين نرم افزار وجود دارد كه بهره گيري از آن ها مي تواند تجربه اي كاملا متفاوت از كار با آن را رقم بزند و بر عكس محروم ماندن از آن ها ـ هرچند به اصل ماجرا خللي وارد نمي كند ـ به معني محروم ماندن از امكانات حرفه اي اين واژه پرداز است.

در اينجا ما چند نمونه از امكانات مخفي و جالب توجه Word ۲۰۱۳ را براي شما معرفي مي كنيم.
 

 
ايجاد فضاي كافي در Word
نگارش نيازمند فضا و اتفاقا يك فضاي خلوت و آرام است. واژه پرداز Word البته با امكانات زيادي كه در اختيار كاربران قرار مي دهد، تا حدي اين فضاي كاري را محدود كرده است؛ اما شما مي توانيد با يك ميانبر ساده، فضاي كاري خود را كاملا خلوت كنيد. اين ميانبر كليد Ctrl + F۱ است كه روبان ابزار را مخفي مي كند تا فضاي نگارش شما به اندازه كافي خلوت باشد.

همچنين مي توانيد بر دكمه تنظيمات نمايش روبان كليك كرده و با انتخاب گزينه Auto-Hide Ribbon به شكل خودكار روبان را مخفي كنيد.
 

 
همچنين قابليت Read Mode كه مخصوص به تبلت ها و Touch Screen ها طراحي شده به كاربران تبلت ها اين امكان را مي دهد، در يك فضاي كاملا شخصي شده براي اين دستگاه ها به كار ويرايش و نگارش بپردازند. اين قابليت از طريق ميانبر Alt + W-F (كليدهاي W و F را همزمان فشار دهيد) و يا از طريق منوي View و انتخاب گزينه Read Mode قابل دسترسي است.

 
 

نوشتن معادلات رياضي در Word
در اين باره بايد گفت، تنها نرم افزار Excel نيست كه فرمول هاي رياضي آن كاربردي و جالب توجه است، بلكه Equation Editor همواره بخشي مهم از واژه پرداز Word بوده است. در Word ۲۰۱۳ اين بخش با نام Equation و در ذيل قسمت Insert در روبان قابل دسترسي است.


 
 

همچنين از نوار ابزار اين قسمت مي توانيد براي ايجاد معادلات فرمول هاي پيچيده خاص خود در رياضيات، فيزيك و شيمي بهره بگيريد. اين در كنار تعداد قابل توجهي از فرمول ها و معادلات شناخته شده اي است كه Word آن ها را تنها با يك كليك در اختيار شما قرار مي دهد.

ذخيره سازي ۲۴ آيتم در كليپ بورد
بر خلاف ويندوز، Word اين قابليت را دارد كه ۲۴ متن را در كليپ بورد ذخيره كند. براي دسترسي به اين قابليت در روبان و در زير قسمت Home روي فلش Clipboard كليك كنيد تا پنل مورد نظر در سمت چپ نمايان شود.

همچنين مي توانيد مستقيم از ميانبر Ctrl + C دو بار براي نمايش اين پنل استفاده كنيد. اين قابليت بسيار كاربردي است و به شما اجازه مي دهد، آيتم ها و متن هاي متفاوتي را چندين بار كپي كرده و در جايگاه مخصوص خود بچسبانيد.

 
 


استفاده از مترجم لغات و متن در Word
واژه پرداز Word از مترجم مايكروسافت براي ترجمه بهره مي گيرد. در Word ۲۰۱۳ مي توانيد از قابليت Translate در پايين بخش Review در روبان استفاده كنيد. با اين كار، تب Research نمايان مي شود كه به شما اجازه انتخاب زبان مورد نظر را مي دهد. به اين ترتيب، مي توانيد يك لغت، بخشي از متن يا تمامي متن مورد نظر را ترجمه كنيد و نتيجه را در مرورگر خود ببينيد.
 

استفاده از قابليت مخفي سازي متن
قابليت متن مخفي يا Hidden Text در واقع متني غير قابل پرينت و چاپ است كه كاربرد هاي خاص خود را دارد. براي مخفي سازي بخشي از متن در Word بعد از انتخاب متن مورد نظر، در روبان و در ذيل بخش Font روي فلش Font كليك يا مستيم از ميانبر Ctrl + D استفاده كنيد.
 


سپس در پنجره Font تيك گزينه Hidden را بزنيد.

 
 



http://www.beytoote.com
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید