1
۱۳۹۶-۱۱-۲۵
عكس برداري ازپنجره ‏هاي ويندوزبا word 2010
در اين ترفند قصد داريم به معرفي اين قابليت جديد Word 2010 و طرز كار آن بپردازيم.

همان طور كه ممكن است بدانيد مدت زماني است كه نسخه آزمايشي (بتا) مجموعه نرم افزاري آفيس به نام Office 2010 از سوي شركت مايكروسافت منتشر شده است. نرم افزارهاي اين مجموعه در حال حاضر در سايت مايكروسافت براي عموم و به طور رايگان جهت دانلود قرار گرفته ‏اند. همچنين نسخه نهايي آفيس 2010 طبق اعلام مايكروسافت در نيمه اول سال 2010 به طور رسمي منتشر خواهد شد. در نتيجه از اين پس در وب سايت ما به معرفي ترفندهاي جديد در آفيس 2010 نيز خواهيم پرداخت. يكي از اين ترفندهاي جديد كه در نرم افزار Word 2010 نهفته است، قابليت عكس ‏برداري از صفحه Word و همچنين عكس‏ برداري از ساير پنجره ‏هاي باز موجود، مي‏باشد. فرض كنيد قصد داريد از يكي از پنجره ‏هاي ويندوز عكس بگيريد و آن را وارد محيط Word كنيد. هم اكنون با استفاده از اين قابليت در Word 2010 از نرم افزارهاي جانبي مخصوص عكس گرفتن از پنجره ‏هاي ويندوز بي نياز مي‏شويد و علاوه بر آن سرعت كار شما نيز بيشتر مي‏گردد. در اين ترفند قصد داريم به معرفي اين قابليت جديد Word 2010 و طرز كار آن بپردازيم.
 
بدين منظور:
نرم افزار Word 2010 را اجرا نماييد.
در نوار بالاي صفحه به تب Insert برويد.
در محدوده Illustrations بر روي Screenshot كليك كنيد.
خواهيد ديد كه پيش نمايشي از كليه پنجره‏ هايي كه هم اكنون باز است ظاهر خواهد شد. يكي از اين پنجره‏ها طبعاً خود Word است.
اكنون در صورتي كه بر روي پيش نمايش يكي از پنجره‏ ها كليك كنيد، از آن پنجره عكس گرفته خواهد شد و تصوير عكس عيناً وارد صفحه Word خواهد شد. سپس با استفاده از ابزارهاي ويرايش تصوير امكان ويرايش عكس گرفته شده وجود دارد.
همچنين در صورتي كه بخواهيد تنها از قسمت خاصي از صفحه، عكس بگيريد كافي است پس از كليك بر روي Screenshot بر روي Screen Clipping كليك كنيد. با اين كار ظاهر صفحه شفاف خواهد شد و با استفاده از كليك چپ ماوس مي‏توانيد محدوده مورد نظر كه مي‏خواهيد از آن عكس بگيريد را مشخص كنيد. با رها كردن كليد ماوس، عكس گرفته مي‏شود و مستقيماً وارد صفحه Word مي‏گردد.

منبع:http://www.beytoote.com


 
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید